4 סימנים לילד מחונן

מחוננות, עוברת עם הילד מתקופת הילדות שלו ואל החיים הבוגרים שלו כאשר כל מחונן הוא אינדיבידואל וצומח בצורה שונה לחלוטין ממחוננים אחרים.

כאשר שני תלמידים מחוננים לא יצליחו באותו הדבר באותה הדרך, יש כמה דברים זהים שמורים והורים יכולים לגלות לבד ולהבין האם הילד מחונן או לא.

הם סקרנים ושואלים המון שאלות

לעתים קרובות, ילדים מחוננים יהיו סקרנים לגבי העולם סביבם ועשויים לשאול שאלות רבות ומאוד מפורטות בכדי לספק את הצמא שלהם לידע. סקרנות זו היא מעבר לסקרנות הרגילה של ילדים ויכולה להרחיב את תחומה אל מחוץ לגבולות השיעור הנלמד.

בסביבה בית ספרית, הילדים אינם מסופקים מלמידת החומר הנחוץ למבחנים בלבד ויחפשו את החומר שמעבר לנדרש. הדבר יכול להיות מתסכל עבור מורים והורים עקב השאלות הרבות שנופלות עליהם כל יום, אך חשוב להישאר סבלנים כדי למנוע קשיים בתקשורת בעתיד.

יש להם טכניקה משלהם למשימות

בזמן שהמון תלמידים אוהבים לסיים מהר את המשימות שלהם כדי להרשים את המורים ולקבל ציונים טובים, תלמידים מחוננים לאו דווקא יפעלו כך.

הדבר יכול לקרות משום שבחרו להתעכב על משהו ספציפי או משום שלא הבינו את כלל המשימה. כך לדוגמא, תרגיל במתמטיקה אשר קיימת לו שיטת פיתרון, תלמיד מחונן ימצא דרך אחרת לפיתרון או יעניק אך ורק את הפתרון הסופי.

הדבר יבוא לידי ביטוי גם במהלך מבחני מחוננים הבאים לבדוק את רמת המשכל של הילד.

מתקדמים מבחינה קוגננטיבית ומלמדים את עצמם מיומנויות חדשות

ילדים מחוננים יכולים ללמד את עצמם כיצד לקרוא ולכתוב עוד לפני שהחלו את תהליך הלמידה הרגיל. לעתים קרובות הם מתקדמים בכישורי החשיבה והזיכרון.

לרוב לא יצטרכו אימונים עבור משהו שלמדו כמו שאר התלמידים, אלא מספיק שילמדו על כך פעם או פעמיים והם יודעים את החומר בבטחה. הדבר הזה ישרת אותם כאשר יעמדו במעמד של מבחני מחוננים.

רגישים לסביבה שלהם

מגיל צעיר, תוכלו לשים לב כי ילד מחונן הוא ילד מאוד ערני לסביבה שלו. קיימות אצלו מיומנויות ריכוז חדות והוא יכול בקלות להתמקד יתר על המידה. באמצעות התמודדות עם גירויים חדשים, הם מסוגלים להתפתח קוגנטיבית.

לכן, חשוב לספק לילדים מחוננים גירויים רבים בשביל למנף אותם כמה שאפשר. ובשביל זה נחוץ שיעברו מבחני מחוננים.

חשוב לזכור, ילדים מחוננים בדרך כלל מתגלים כאשר הם כבר בבית הספר. ילדים מחוננים בקלות יכולים לקפוץ כיתה בשנה או שנתיים, ולמעשה ללמוד עם קבוצת תלמידים שרמת המשכל שלהם זהה לשל ילדכם המחוננים.

קיימים אינספור מקומות שישמחו לעזור לכם לתעל את היכולות של ילדכם, מבחני מחוננים הם בראש ובראשונה מה שאתם צריכים לעשות אם אתם מרגישים כי ילדכם ניחנים במתנת המשכל.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד