יש עבודה אחרי תואר בכלכלה

ידע ומומחיות בתחום הכלכלה יכולים להועיל לכם להתחיל קריירה כמעט בכל תחום שתרצו לעסוק בו. בין אם זה בתחום המזון, החקלאות, העסקים או הבנקאות. בהתאם לתחומים שמעניינים אתכם, תואר בכלכלה יוכל לעזור לכם לפתח את המיומנויות האנליטיות הדרושות, דבר שיעזור לכם להיכנס לתעשיות רבות ככלכלנים מקצועיים או כאנשי מקצוע בעל פן כלכלני.

תואר ראשון בכלכלה מספק לכם, כסטודנטים, בסיס רחב להבנת העסקים ולהבנת עולם הכלכלה הלאומי והבינלאומי.

כבוגרי התואר, תוכלו להשתמש בידע שרכשתם לקריירה במגוון תחומים כגון-

  • כלכלה
  • חשבונאות
  • ייעוץ פיננסי
  • עיתונאות
  • יחסים בינלאומיים
  • ועוד

בעוד יש סטודנטים שבוחרים להמשיך לתואר שני בכלכלה, זה לא הכרחי בשביל למצוא עבודה טובה בתום לימודיכם.  כדי לחדד לכם עוד קצת את תחומי העיסוק שלכם, הכנו לכם פירוט קצר על כל מה שתוכלו לעשות בתחומים אותם הזכרנו-

בתחום הכלכלה

ככלכלנים אמיתיים, אתם תהיו מעורבים במחקר וניתוח נתונים כלכליים, סוגיות ומגמות. כמו רוב הכלכלנים, תואר ראשון בכלכלה יהיה הצעד הראשון שלכם בדרך להיות מומחים בתחום.

ככלכלנים מצליחים, אתם תהיו חייבים לדעת בביטחון מלא כיצד מפיקים תחזיות ודוחות כלכליים ללקוחות (יחידים, חברות, תאגידים וכו'), ולייעץ על מדיניות ו/או אסטרטגיה עסקית בהתאם.

לאחר סיום התואר תוכלו למצוא משרות בגופים ציבוריים, גופים פיננסים, חברות ביטוח, משרדי רואי חשבון וכמו כן, בעיריות.

בתחום החשבונאות

כדי להיות רואה חשבון מוסמך, תהיו צריכים לעבור עוד כמה קורסים שלא קשורים לתואר בכלכלה, אך תואר ראשון בכלכלה יכול לתת לכם את האפשרות לעבוד במשרד רואי חשבון.

קריירה בחשבונאות מתמקדת בעיקר בתיוק, סיווג, פרשנות ותקשורת של נתונים פיננסים הדורשים מיומנות מתמטית, יכולת חישוב, הבנה של מרכיבי המימון ויכולת לקשר בין כל הנתונים שנאספו.

בתחום הייעוץ הפיננסי

כלכלנים ומומחים בכלכלה נמצאים בלב עולם העסקים והייעוץ הפיננסי. תפקידם במגזר העסקי משתנה במידה רבה, אך בוגרי תואר ראשון בכלכלה עשויים למצוא משרות בארגונים עסקיים גדולים ובינוניים שבהם נדרש מחקר כלכלי. תפקידו של חוקר כלכלי דורש ידע מעמיק של תיאוריות כלכלה, כישור ניתוח יסודיים ויכולת לפתור בעיות מתמטיות.

יועצים פיננסים בתחום הכלכלה ימלאו תפקידים דומים, אך עשויים לעבוד עבור לקוחות מרובים במקום לארגון אחד.   ידע עדכני על התעשייה ועל מימון חברות הוא ידע חיוני בתפקידים אלה.

עם רקע בכלכלה, נדמה כי השמיים הם הגבול. כאשר תואר ראשון בכלכלה יכול לתת לכם מגוון כה רחב של הצעות עבודה, מלמד אתכם על חיסכון, על אחריות ועל מודעות סביבתית, נדמה כי לא קיימות הסיבות למה לא ללמוד כלכלה, בעיקר בעולם שלנו כיום.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד