בהדרכת יובל סיון – על ערב הצגת התוצרים שהיה לתלמידי קריית החינוך ע"ש רון ארד

בתאריך ה-24.11 יום שלישי נערך בקריית החינוך על שם רון ארד בעיר רחובות אשר מנוהל ברוח הייטק צעירה ערב תוצרים. במסגרת הערב התלמידים הציגו 5 פרויקטים ואת התוצרים שלהם. התוצרים היו מגוונים מאוד וכללו ספרים שהתלמידים הכינו, סרטונים שהם צילמו וגם דפי מידע, סדנאות אשר נועדו לעודד תרומת דם בקהילה ועוד… . כל הפרויקטים היו תוצאה של תוכנית הלימודים הנלמדת בבית הספר והם כללו חשיבה, חדשנות, יצירה ועשייה. (שהודרכו על ידי התלמידים. מנהל קריית החינוך, יובל סיוון)

הלמידה בבית הספר היא מתקדמת מאוד והיא מהווה מודל מוצלח לאופן שבו למידה בבית הספר בישראל צריכה להתנהל במאה ה-21. הפרויקטים של התלמידים מהווים הוכחה לכך שכאשר פונים נכון לבני נוער ומערבים אותם הם עסוקים בעשייה חיובית ותורמים רבות להצלחה האישית שלהם. הפרויקט של הילדים בבית הספר מהווה דוגמא לחדשנות ויצירתיות תעשייתית ואישית שכל ילד הביא לידי ביטוי באופן אישי וקבוצתי.

על הערב ומה שהיה בו

ערב התוצרים בבית הספר היה מיוחד מאוד ומהנה. במהלך הערב התלמידים הפכו חלק מכיתות הלימוד בבית הספר לאולמות קולנוע, מסעדה שהיא גם בית קפה, חדר תרומת דם ועוד… . בחלק מכיתות הלימודים ניתן היה לראות דוכני ספרים ובאחת מקומות בית הספר נערכו מייצגים אשר הציגו חלקים ממערכת העיכול והתלמידים הדריכו בהם. כל תלמיד הדריך בפרויקט שהוא עזר ליצור ולבנות מאפס וכך כל התלמידים היו מעורבים מהתחלה עד הסוף בכל חלקי הפעילות.

מנהל קריית החינוך יובל סיוון הדגיש את ההצלחה של הצגת הפרויקטים המבוססת על השקעה של התלמידים וכל הצוות הלימודי לאורך השנה. בית הספר הוא ללא ספק בית ספק שצועד אל עבר למידה מבוססת חדשנות וטכנולוגיה כיאה ללימודים במאה ה-21.

היתרונות של למידה מבוססת פרויקטים

למידה מבוססת פרויקטים היא בעלת יתרונות רבים והיא מאפשרת לכל תלמיד לטפח את היכולות האישיות שלו במסגרת פרטנית או במסגרת של למידה בקבוצה. עשיית פרויקט בקבוצה מכינה את התלמידים לעולם העבודה המודרני ולדרך שבה יצטרכו לעבוד כאשר יהיו חלק מהמשק הישראלי ותעשיית ההייטק. הצגת הפרויקטים של התלמידים לציבור הרחב אפשר להם לענות לאתגר ולספק תוצרים מעולים וייחודיים מאוד.

למידה מבוססת פרויקטים יכולה לאפשר לכל תלמיד לבטא את החוזקות האישיות שלו. חשוב מאוד להשקיע בכל תלמיד בנפרד כי תלמידים אלו הם העתיד של המדינה שלנו. למידה באמצעות פרויקטים מקדמת ילדים ומאפשרת להם להתמודד עם אתגרים שונים באופן יצירתי ואמיץ. במהלך הלמידה הילדים נדרשים להתמודד עם קשיים שונים ואתגרים שונים שיכולים לאפשר להם להצליח ולהתעלות מעל עצמם. התוצאה של למידה זו הם פרויקטים ברמה הגבוה ביותר שמשרתים את הציבור והופכים את החברה בה אנחנו כולנו חיים לחברה וקהילה טובות יותר.

מה אפשר ללמוד מהפרויקטים של התלמידים?

מהפרויקטים של התלמידים בבית הספר ברחובות אפשר ללמוד הרבה מאוד על ערבות הדדית ועל שיתוף פעולה ועבודה בצוות. טוב יעשו בתי ספר אחרים בארץ אם יאמצו את מודל הלמידה החדשני של בית הספר ויעתיקו אותו לבית הספר שלו. מומלץ מאוד למנהלי בתי ספר להתייעץ עם בתי ספר אחרים בנוגע לדרכי למידה מומלצות ואיכותיות. דרכי למידה אלו הן דרכי הלמידה של העתיד והן יכולות לאפשר לנו לקדם את הילדים שלנו ולגרום להם להיות תלמידים ובני אדם טובים יותר הערבים זה לזה.

התלמידים הראו במהלך הפרויקט שהם יודעים לעבוד קשה ולהשקיע. ניתן להחמיא להנהלת בית הספר ולצוות הלימודי בו על כל ההשקעה בכל תלמיד ותלמיד ובכל פרויקט. הצוות הלימודי ידע לצוות נכון את הילדים ולסייע לנו בנקודות שהיו להם קשות במיוחד בביצוע הפרויקט. ביצוע פרויקט גדול כל כך דורש מהילדים יכולת ריכוז ויכולת טובה לנווט למקום הנכון את המאמצים שלהם.

בסופו של דבר הפרויקטים של התלמידים היו פרויקטים שנתיים שעליהם עבדו הילדים כל השנה. הילדים השקיעו הרבה מאוד בטיפוח הפרויקט ועשייה שלו עד כדי שלמות. הילדים עבדו קשה וחשבו באופן יצירתי איך הם יכולים לקדם את הפרויקט שלהם ולשפר ולשדרג אותו. הצוות הלימודי היה לצידם של התלמידים וסייע להם גם בתמיכה רגשית וגם בביצוע המעשי של הפרויקט.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד