שיטות טיפול בדיכאון

דיכאון הוא לא משהו שאפשר להסביר אותו במילים. הרבה פעמים מי שסובלים מדיכאון מתארים ממש איך הם מוצאים את עצמם תחת שמיכה כבדה ועבה של ייאוש וקושי שפשוט מוחקים כל דבר אחר. הרבה פעמים דכאון מוביל לחוסר תיאבון, עייפות, עצב ורצון להישאר ימים שלמים במיטה. דיכאון עבור הסובלים ממנו זו חוויה מאוד לא פשוטה שהיא כמובן יכולה ממש לפגוע באופן דרמטי בתפקוד של המטופל ולאפשרות שלו לקיים שיגרת חיים תקינה.

הרבה פעמים דכאון נראה ממש כמו גזרת גורל, כמו מה שאי אפשר לחמוק ממנו. אבל האמת היא כי קיימות דרכים כדי לשפר את המצב. אנחנו כמובן לא מדברים על נס, אנחנו לא מדברים על שרביט קסם. אנחנו כן מדברים על אופציה להיעזר במחקרים שמראים שיפור בתחושה של המטופל.

הרגשות מתחילים במוח

כולנו מכירים משפטים כאלו כמו: 'נשבר לי הלב'. אבל האמת היא כי הלב לא נשבר ואנחנו לא מתרגשים בזכות פעולות כאלו ואחרות של איברים שונים בגוף. את הרגשות שלנו, כל בני האדם, מרגישים באמצעות המוח. המוח הוא זה שמנתח את הנתונים בשטח ומתרגם אותם למה שנחווה על ידינו, בני האדם, בתור רגשות.

אנחנו היום יודעים להגיד כי הרבה מאוד מהרגשות שלנו הם תולדה של התגלגלות אבולוציונית שנועדה לאפשר לנו לתפקד הכי טוב שאפשר. אנחנו יודעים, זה נשמע מוזר, בייחוד כאשר אנחנו מדברים על דיכאון שבאמת פוגם בתפקוד היום יומי. אבל אנחנו יכולים ממש לראות כיצד הרגשות שלנו יכולים להשפיע על התפקוד שלנו גם במובנים אחרים. למשל, פחד מונע מאיתנו לעשות הרבה דברים שבאמת יכולים להזיק לנו ולהיות מסוכנים, כמו לחצות את הכביש בלי להסתכל או לנסות לטפס לנקודה גבוהה בלי לדעת איך לרדת. מהצד השני, רגשות חיוביים המופרשים אחרי פגישה עם חברים, ריצה או כל פעילות אחרת שעושה לנו טוב, הם מה שעוזר לנו לשמור על אורך חיים בו אנחנו מבצעים את הפעילויות הללו שמאפשרות למוח להפריש חומרים טובים עבורו.

כך גם דיכאון. היום, ישנה סברה כי הדיכאון הוא תוצאה של פעולות או אירועים שהובילו את המוח להפריש חומרים שמעוררים דיכאון. מכאן, שכדי להתגבר על דיכאון, אולי אפשר להשתמש בפעולות שיעוררו את המוח להרגיש שמח ומסופק.

CBT  הדרך ללמד את המוח להרגיש מחדש

התפקיד של CBT הוא לעזור למוח לפתח שורה של רגשות מחדש. המטרה היא באמת לעזור למוח, בעזרת פעולות שבעבר עוררו תחושות של שמחה, להפריש מחדש את כל אותם חומרים שתפקידם להילחם במה שמעורר דיכאון.

כמובן שאנחנו מדברים עד עכשיו על התיאוריה. אנחנו לא מדברים על המלצות בפועל. מדובר על מה שצריך לנהל אותו בעזרת אנשי מקצוע המומחים לתחום הזה. מי שיכולים לתת לכם את המענה המדויק שיתאים בדיוק לצרכים שלכם.

מה שבכל זאת תמיד טוב וחשוב לדעת הוא שאתם לא לבד. יש מי שנמצאים כאן כדי לסייע לכם וכדי ללוות אתכם לאורך התהליך. גם אם אתם עצובים, נמצאים בדיכאון ומרגישים שאין לכם מוצא, אנחנו כאן כדי ללוות אתכם וכדי להיות שם עבורכם מתי שתרצו.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד