הקשר בין חופשה לאורך חיים בריא

אנשים רבים עובדים במשך כל חייהם ויכולים להרגיש כי לעתים רחוקות היה להם זמן לעסוק בדברים חשובים בחייהם האישיים. דברים אלו יכולים להיות:

1) היכולת להגדיל את הפרודוקטיביות והיצירתיות שלך.

2) היכולת לבלות יותר זמן עם אנשים אהובים.

3) לעזור לך להתחבר לאני הפנימי ולערכים שלך.

4) עוזר לך לחקור דברים חדשים.

5) לגרום לך להרגיש גאה בעצמך על קבלת ההחלטה להיות בריא.

ככל שאנו מתבגרים, אנו נלחצים וחוששים. אנחנו מתחילים לדאוג יותר לגבי אחריות העבודה שלנו, הבריאות שלנו ואחריות המשפחה שלנו. הדרך הטובה ביותר לקבל הפסקה מזה היא לקחת חופשה.

מחקר שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי בשנת 2018 גילה כי אנשים שיוצאים לחופשות היו בסיכון נמוך יותר למחלות לב, שבץ ומחלות בדרכי הנשימה. אנשים שלקחו חופשות קצרות יותר היו בסיכון גבוה יותר בעוד שלאנשים שלקחו חופשות ארוכות סיכון נמוך יותר.

החופשה מותירה אותנו רעננים ומתחדשים מה שעוזר לנו למלא את האחריות בצורה טובה יותר ועם פחות מתח כשאנחנו חוזרים לעבודה.

איך מתכננים חופשה?

כשזה מגיע לחופשות, כדאי לברר כמה זמן אתם רוצים להקדיש לפעילויות שאתם הכי נהנים מהם. לדוגמה, אם אתה רוצה ליהנות מהטבע במהלך הטיול שלך, תכנן פחות זמן במסלול שלך ויותר זמן טבע.

אנשים רבים שיוצאים לחופשות חיים זמן רב יותר מאלה שלא.

מחקר מצא כי על ידי יציאה לחופשה, אנו יכולים להפחית את הסיכון שלנו לפתח מחלות לב ומחלות כרוניות אחרות ב-40%. זאת בשל העובדה שהתרחקות מהעבודה ומהטכנולוגיה לכמה ימים יכולה לתת לנו בהירות מחשבתית ולחזק את החוסן שלנו.

אמנם חשוב לקחת חופשות, אבל המפתח הוא להפוך אותן למשמעותיות. העבודה שלך לוקחת הרבה זמן ולכן חשוב לעשות פעילויות אחרות מחוץ לעבודה כשיש לך חופש מהעבודה. אחרת, אתה תרגיש כאילו לא הספקת שום דבר.

החשיבות של חופשות בהפחתת הסיכונים הבריאותיים העומדים בפנינו מתועדת היטב, עם זאת, חשוב גם מה אנשים עושים במקום פשוט לשבת שם או לקרוא בזמן שהם יכולים לעשות משהו אחר. המפתח הוא למצוא דרכים שמתאימות לתחומי העניין שלך.

חופשה יכולה לעזור לך לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר, שכן היא יכולה לתת לך זמן להתרועע ולהירגע. כמה מחקרים הראו שחופשות עוזרות לשמור על המוח פעיל, לשפר את מצב הרוח, ואפילו לעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלות מסוימות.

חופשה יכולה להיחשב כהשקעה עבור אנשים שרוצים לחיות זמן רב יותר. השקעה שבהחלט תשתלם בעתיד.

אנשים שרוצים לחיות זמן רב יותר צריכים להשקיע בעתיד שלהם על ידי יציאה לחופשה. זוהי דרך עבור אנשים להתרחק מהלחץ של חיי היומיום וליהנות קצת. למעשה, כמה מהמחקרים מראים שחופשות יכולות להסתכם בממוצע של שבע שנות חיים עבור אנשים שלוקחים אותן באופן קבוע.

מחקר שנערך על ידי Travel Health Insight מראה כי מטיילים שלקחו יותר מחמש חופשות מדי שנה היו בעלי תוחלת חיים גבוהה יותר מאלה עם פחות מחופשה אחת.

חופשה של שישה חודשים נחשבת לזמן המינימלי הנדרש כדי שיהיה מספיק זמן לחיים בריאים.

חופשה תורמת לתוחלת חיים בריאה בכך שהיא מספקת הזדמנות לאנשים לחיות אורח חיים שונה ולחוות תרבות חדשה.

ככל שיותר חופש מהעבודה כך ייטב. לא רק שזה טוב לבריאות שלך, אבל זה גם יכול להפוך אותך ליותר פרודוקטיבי בעבודה כשתחזור.

אנשים שיוצאים לחופשות מעריכים את האושר שלהם גבוה יותר מאלה שלא. הסיבה לכך היא שחופשות מספקות לנו הפסקה ממצבי הלחץ היומיומיים שלנו ומאפשרות לנו לטעון מצברים לפני התמודדות עם האתגר הבא שהחיים מציבים בפנינו.

חופשה תורמת לתוחלת חיים בריאה בכך שהיא נותנת לבני אדם קצת חופש. זוהי דרך טובה עבור אנשים להירגע מהלחצים היומיומיים שלהם.

על פי מחקר, לאנשים שיוצאים לחופשות יש סיכון נמוך יותר למוות.

חופשות נותנות לאנשים את ההזדמנות לטעון מצברים ולהתמקד במה שהכי חשוב – משפחה, חברים, מערכי כישורים שהם הכי טובים בהם וסדרי עדיפויות אחרים בחיים.

לסיכום

חופשה היא חלק חשוב מאורח חיים בריא. זה לא רק מספק מנוחה ורגיעה, אלא גם ניתן לנצל את זמן החופשה לטובת הגשמה עצמית של הגוף והנפש, למשל ניתן לבצע טיפולים אסתטיים שונים. למידע נוסף לגבי טיפולים כגון השתלת שיער במהלך החופשה לחצו כאן.

חופשה היא הפסקה לכל דבר. זוהי בריחה מהלחץ של חיי היומיום שעלול לגבות מחיר מהבריאות שלך הן נפשית והן פיזית. חופשות חיוניות להצערת הנפש, הגוף והרוח; הם מגבירים את האושר, עוזרים לבנות חברויות ויוצרים זיכרונות שנמשכים לנצח.

חופשות הכרחיות לבריאות טובה. הם מספקים לאנשים את הזמן לעשות דברים כמו להתאמן יותר, מה שגם עוזר להם לחיות יותר. חופשה יכולה להיות גם משהו פשוט כמו השגת שינה או קריאה כדי להעביר זמן בזמן השבתה בעבודה – אם לוקחים אותה לעתים קרובות מספיק זה יכול אפילו לשפר את הבריאות הנפשית מדי!

לפרטים נוספים אודות טיפולים אסתטיים לחצו כאן.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד