ריכוז של נוסטלגיה משפחתית

ספר משפחתי

לכל משפחה יש את הסיפורים הייחודיים שלה שקשורים לדורות הקודמים. באופן טבעי הולך ופוחת הדור ואתו נעלמים גם הסיפורים. אנשים מבוגרים לא תמיד מספרים את סיפורי העבר שלהם עקב קושי בחשיפה של מקרים קשים שהם חוו ולכן הם אינם רוצים להיזכר בהם ואינם מעוניינים לשתף אותם עם בני המשפחה הצעירים כדי לא להעציב גם אותם. לכן במשפחות רבות רב הנסתר על הגלוי והצעירים לא שמעו אף פעם מידע על נוסטלגיה משפחתית ועל כל מה שקרה בעבר לסבים ולסבתות, לדודים, לאחים ולכל המשפחה המורחבת. יש משפחות שדורות רבים מהם גרים בישראל, בעיקר בירושלים ויש משפחות שעלו ארצה לפני עשרות שנים ממדינות שונות ברחבי הגלובוס.
עם השנים, הצעירים שבחבורה כמהים לשמוע את סיפורי נוסטלגיה משפחתית ויש אנשים מבוגרים שנפתחים לאט לאט ומספרים את הסיפורים. אך כדי שהסיפורים יישארו לאורך שנים רבות, כדאי להכין ספר משפחתי שבו יאוגד כל המידע וכך כל הדורות הבאים יוכלו מדי פעם לעיין בספר זה ולהבין את הסיפורים המשפחתיים שמלווים את המשפחה הספציפית. זאת כיוון שלכל משפחה יש סיפורים אחרים אשר קשורים בתחום העיסוק שבו עסקו לאורך שנים, במקום המגורים שלהם, בסיפורי גלות קשים כמו הזוועות בימי הנאצים, סיפור העלייה החוקית או הלא חוקית לארץ ישראל, ההתיישבות בארץ ועוד שפע של נושאים מרתקים.

סיפורים של נוסטלגיה משפחתית

בשנים האחרונות משפחות רבות הכינו ספר אשר יש בו הרבה מאד מידע וסיפורים אותנטיים של נוסטלגיה משפחתית. בני המשפחה יכולים להיפגש מעת לעת עם זקני השבט ולדלות מהם מידע על תקופות שונות בחייהם ואלו של הדורות שלפניהם. אך עדיף לבצע מהלך זה באופן מקצועי על ידי סופר צללים שהוא מומחה בתחום זה. כאשר הוא נפגש עם האנשים המבוגרים הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות, אשר מזכירות למבוגרים את מה שקרה בסיטואציות מסוימות וכך הוא שופך אור על מה שקרה שם באופן מדויק.

פרקים בספר המשפחתי

בהיערכות לקראת הכנת הספר המשפחתי, עוברים באופן ראשוני על התקופות השונות וזאת כדי להחליט אילו פרקים יהיו בספר, מהם הנושאים החשובים ביותר שיש להציף ולספר עליהם ואם יש נושאים שהמספר מבקש לא לגעת בהם כלל. כך מחליטים כמה פרקים יהיו בספר העתידי ומה יהיה שמו של כל פרק. בדרך זו מסווגים את המידע ותוחמים אותו כדי לא לפספס מידע אקןטי.

סיפורים עבור דור ההמשך

יש סיפורים רבים של נוסטלגיה משפחתית שחשוב מאד שדור ההמשך ישמע עליהם. סיפורים שנוגעים לצורת ההתיישבות שבה גרו היהודים מעבר לים, על פי אופיין של המדינות הללו, כיצד עברו ממדינה למדינה, באילו מקצועות הם עבדו ועוד. דבר חשוב נוסף הוא הכרה של אילן היוחסין של כמה דורות אחורה, שכולל נתונים מפתיעים ומרגשים.
כאשר הספר מוכן, מחלקים עותק לכל בן משפחה כך שיידע תמיד את כל הפרטים של נוסטלגיה משפחתית.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד