מקצוע תורני זו בחירה עם משמעות

כשרוצים קדושה וטהרה וגם עבודה מסודרת


הדת היהודית היא דת ענפה ומורכבת מאוד. במשך אלפי שנות קיומה התפתחה והפכה הדת מזרם מקומי בארץ כנען לאחת הדתות המפוזרות ביותר בעולם. אמנם כמות היהודים בעולם מונה כששה עשר מליון איש, אך עם זאת עדיין פזורים היהודים כמעט בכל הארצות אליהן ניתן להגיע. למרבה הפלא תוכלו למצוא איזה בית חב״ד או בית של משפחה יהודית אפילו בארצות עויינות כמו איראן ושכנותיה. במשך אלפי שנות קיומה התפתחו בתוך המבנה הדתי עשרות רבות של מקצועות יחודיים הקשורים באופן ישיר במלאכת העיסוק בדת וכן גם כמה מקצועות שאינם קשורים ישירות לדת. מקצועות כמו שוחט אשר אמון על הכנת הבשר למאכל או חזן בית הכנסת האחראי על ניהול התפילה וההקראה. אלו כמובן רק חלק מהמקצועות המוכרים לנו.

מקצועות יהודיים שעוסקים במלאכות דתיות (שנשתמרו במהלך השנים) נקראים מקצועות תורניים. ניתן ללמוד מקצועות כאלו במגוון דרכים, למשל תוכלו לרשת את הידע מאב המשפחה העוסק בתחום, הוא בטח ירש אותו מאביו גם כן. אך מה עושים אלו שלא שאין להם את היכולת לרשת ידע משפחתי? הפתרון טמון במכללות תורניות המלמדות מקצועות אלו. המפורסמת שבמכללות הללו היא מכון עליה ומהסתכלות באתר שלהם ניתן ללמוד למה. מכון עליה מספק את הפלטפורמה הנכונה ללמידת מקצוע תורני. היכולת לשלב בין עבודה ללימודים יחד עם עומק ההכשרות הניתנות מהווים יתרון משמעותי לעומת שאר המכללות. חשוב לזכור שמקצוע תורני ממלא את הלומד גאווה ומשרה על ביתו ברכה ושמחה.


סופר סת״ם, שוחט, מסדר חופה וקידושין

מקצועות תורניים דורשים מהלומד אותם התמדה, דיוק וסובלנות. אפשר להסתכל על מקצוע כמו סופר סת״ם בשביל להבין כמה עדינות נדרשת על מנת לשחזר את הכתב הקדום. ישנה עדנה מסויימת בדרך העברת הקולמוס בדיוק המתאים לקדושת ספרי התורה והמזוזות אותן כותב הסופר. לימודי מקצוע תורני מחייבים את הלומד לשנן את הברכות, ההלכות והמסורות הקשורים במקצוע הנבחר. שוחט הבא לבצע שחיטה כשרה חייב להבין כיצד לאחוז את המאכלת נכון ובמקביל גם את החיה על מנת לא לגרום לה סבל. ועם כל זאת חייב הוא להגיד את הברכות המתאימות בסדר הנכון. 

ניתן לראות את הרמה הגבוה אליה ניתן להגיע כאשר לומדים מקצוע כזה. חשוב לבחור נכון את המקום בו תלכו ללמוד על מנת שתוכלו להגיע ליכולות הגבוהות ביותר. לימודים של מקצוע תורני ממשיכים את המסורת של אלפי שנות יהדות. 

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד