חיילים משוחררים: המדריך להוצאת תואר ראשון

אחת ההטבות המשמעותיות בעבור חיילים משוחררים היא האופציה להוציא תואר ראשון באמצעות הפיקדון וכן מלגות מיוחדות. במדריך זה נציג את כל השלבים לצורך הוצאת תואר ראשון, מיד לאחר סיום הפרק הצבאי.

בעידן התעסוקה הנוכחי וכחלק בלתי נפרד מתנאי הסף מחויב כל עובד לרכוש השכלה אקדמית, ולכן מדובר בפרק משמעותי אותו מומלץ לבצע בהקדם, בעיקר בעבור חיילים משוחררים. למעשה, את/ה כחייל/ת זכאים לקבל שורה של הטבות מטעם גורמים פרטיים וממשלתיים אשר במסגרתם ניתן לקבל מימון מלא או חלקי בעבור הלימודים. הוצאת תואר ראשון במכללות מהווה את כרטיס הכניסה הנכסף למגוון משרות יוקרתיות ומבוקשות, ובדיוק משום כך החלטנו לאגד את כל השלבים הרלוונטיים בדרך לתואר. שנתחיל?

חייל משוחרר? הגיע הזמן להירשם לתואר ראשון

בדיקת פיקדון

כל חייל משוחרר מקבל פיקדון אשר מיועד בעבור לימודים אקדמיים. גובה הפיקדון משתנה בהתאם לאופי התפקיד, כאשר לוחמים לדוגמא מקבלים פיקדון בגובה של 12,000 ₪ ואפילו יותר. משום כך, חשוב לבחון את סכום הפיקדון שלכם, לצורך תשלום בעבור שנת הלימודים. בכדי להתעדכן בגובה הפיקדון מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של האגף והקרן לחיילים משוחררים, להירשם לאזור האישי ולאחר מכן לראות את גובה הפיקדון המעודכן אותו אתם זכאים לקבל במסגרת הטבות ממשלתיות אשר נועדו לעידוד חיילים משוחררים להירשם ללימודים ובכך לקבל תואר ראשון ותארים מתקדמים נוספים. 

יצירת קשר עם חברה המתמחה בייעוץ והכוונה למשוחררים

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט ארגונים ועסקים אשר מתמחים בהכוונה למשוחררים, בהתאם למסלולי לימוד של המכללות המובילות בישראל. באמצעות הכוונה מקצועית תוכלו להתמקד במוסד הלימודים הרלוונטי לכם, בהתאם לתחומי העניין. לצערנו ישנם לא מעט חיילים משוחררים אשר ממהרים להירשם ללימודים במקצועות אשר אינם מתאימים לכישורים או לתחומי העניין, ולכן חשוב לוודא כי אתם ממוקדים ומקבלים את הסיוע הנדרש מצד אנשי מקצוע אשר זמינים בעבורכם. באמצעות הכוונה מקצועית וכן בחינת הזכאות שלכם למלגה דרך אותו ארגון אשר מלווה אתכם לכל אורך הדרך.

קבלת מלגה לצורך לימודים

כחיילים משוחררים אתם זכאים למלגה חלקית או מלאה, בהתאם לאופי השירות. חיילים קרביים יכולים לקבל מלגה מלאה, ואילו חיילים עורפיים יכולים לקבל מלגה בסך של אלפי שקלים בעבור שנת לימודים אחת או יותר. ישנן מעל ל 5,000 מלגות אותן ניתן לקבל, ולכן חשוב מאוד לבחון לפני ההרשמה ללימודים איזו מלגה מתאימה לכם ומה תידרשו לבצע בעבור אותו הכסף אותו תקבלו בעבור הלימודים. שילוב של הפיקדון ביחד עם מלגה תורם באופן משמעותי לא רק לשקט הנפשי שלכם בעניינים פיננסים אלא גם מאפשר לכם להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין, ועם תשתית נכונה אשר מבוססת על סיוע מצד גורמים כמו עמותות ואנשים פרטיים.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד