מבחן מחוננים שלב א'

ילד לומד

מבחן מחוננים משתנה על פי רמות כך גם על פי השלבים ובכדי להבין כיצד זה עובד הבאנו במאמר שלפניכם כמה וכמה סוגי מבחנים ואיך ניתן להתכונן אליהם מבעוד מועד. האם ילדיכם עומדים לפני מבחן שישנה את חייהם מהקצה אל הקצה? רוצים לדעת מה כדאי לכם לעשות וכיצד להתנהל? הנה כמה דברים אודות מבחן מחוננים שלב הראשוני- כאמור שלב א'. 

מזה שלב א' של מבחן מחוננים וכיצד ניתן להיערך לו?  

מבחן מחוננים שלב א' מאתר את התלמידים בשלב הראשוני- כאמור שלב זה והוא פונה לגילאי כיתות ב' וכיתות ג'. התלמידים אשר יעברו את המבחן בהצלחה יוזמנו לשלב הבא- כאמור שלב מבחן הנוסף שהוא שלב ב' – שני שלבים שיכולים להפוך את ההצלחה של הילדים שלכם למושלמת נוכח השתתפותם בתוכנית המחוננים המיוחלת. מבחני מחוננים לילדי כיתה ב' יתחילו בכיתה ג' ואילו תלמידי כיתה ג' יתחילו לקראת כיתה ד'. באשר לשפה הערבית – מבחני מחוננים בשפה זו ייערכו בכיתה ג' ובכל רחבי הארץ. 

תוצאות המבחן ומה הן כוללות? 

תוצאות מבחן טובות הן אלה שיוציאו את הציונים הטובים ביותר וכך לשלב ב' יוזמנו רק כ15 אחוז מהנבחנים. כמו כן, אחוז נוסף או שניים יצרפו למעגל זה בזכות המלצה חינוכית אותה קיבלו או שההורים ערערו על ההחלטה הזו. שבועיים שלושה לאחר המבחן יישלחו התוצאות ומשם יהיה ניתן להתקדם לשלבים הבאים. מבחן שלב א' מטרתו לבדוק את היכולות של הילדים הן בתחום של הכמויות והן בתחום המילולי כאשר המשותף הוא גם שאלות פתוחות ושאלות סגורות כאמור מבנה אמריקאי ומבנה רגיל.  

מה כולל מבחן הכנה למחוננים שלב א'? 

מבחן מחוננים שלב א' מטרתו לאתר מחוננים והוא כולל בתוכו מבחני הבנת הנקרא ומבחני חשבון כאשר משך המבחן כשעה. הבנת הנקרא יכלול בתוכו קטעי קריאה מנוקדים וכן שאלות מתוך הטקסט עצמו. גם כאן תופענה השאלות הפתוחות לפי פורמט המבחן העברי או על פי הפורמט הסגור- כאמור פורמט אמריקאי. מבין דוגמאות מבחני הבנת הנקרא תתבקשנה תשובות אודות פירושי מילים "קשות" וכן שאלות העוסקות בהבנת הסמר העיקרי של הקטעים המוגשים. מבחן שלב א' העוסק בעניין החשבון יכלול בתוכו שני חלקים וגם כאן חלק מהשאלות תהיינה פתוחות וחלק סגורות. סוגי השאלות בחשבון תעסוקנה בפעולות כמו חיבור, חיסור, חילוק וכפל כמו כן יוצגו גם שאלות מילוליות בהתאם. 

בסיכומו של דבר, לא משנה עד כמה הילדים שלכם חרוצים ובעלי רמת משכל גבוהה- בשלב הזה יהיה עליכם להכין אותם לצפוי כאן שאחרת הם עלולים שלא לעבור את מבחן המחוננים בהצלחה. רוצים לתת לילדיכם את הטוב ביותר? עשו את כל הנדרש על מנת שיוכלו להשתלב בצורה הראויה במסלול המחוננים. 

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד