שמירה על כללי בטיחות בבית

הכי חשוב לשמור על כללי בטיחות בבית

אתם בטח תתפלאו לשמוע אבל רוב התאונות שקורות לאנשים, קורות להם דווקא במתחם שאמור להיות הכי בטיחותי עבורם, הבית שלהם. לא רק ילדים נפגעים בבית שלהם אלא גם מבוגרים. 

אם אתם לקראת מעבר לדירה חדשה, או בדיוק מתכננים את בית החלומות החדש שלכם, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה שעוסקת באחד התחומים החשובים ביותר, הבטיחות בבית. 

מה אנחנו יכולים לעשות במטרה לשמור על כללי בטיחות בסיסיים בבית שלנו: 

קודם כל מודעות  – העובדה שרוב התאונות מתרחשות בבית, לא ידועה לכולם, ולכן חשוב שנבין ונהיה ערניים לנקודה החשובה הזאת. את הידע הזה ניתן לרכוש בכמה דרכים: הכל קיים ברשת, ניתן גם לפנות ליועצי בטיחות שבשמחה יגיעו אליכם הביתה לפגישה, בין אם לעבור על תוכניות לבית החדש או לבצע סיור משותף בבית שבסופו יוכלו להגיש לכם דוח הכולל את המסקנות שלהם ואיזה דברים ניתן לבצע בבית שלכם או בתכניות של הבית החדש שלכם, במטרה להפוך אותו לבטיחותי יותר.

אחד הנושאים העולים לא פעם זה מעקה בטיחות מברזל באיזור המדרגות למי שגר בבית שיש בו מדרגות או מתכנן אחד כזה. חשוב לקבל המלצות מאותו מומחה בטיחות איזה מעקה הכי בטיחותי להתקנה, במטרה למנוע תאונות כלשהם בבית

תכנון לבטיחות חשוב מאוד שעוד בתכנון, תכניסו את נושא הבטיחות, גם פה ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע שבשמחה ימליצו לכם על הדרכים לתכנן בית שהוא בטיחותי יותר, אם זה מעקה בטיחות מברזל או מכל חומר אחר שיכול לסייע, או הדרך שבה בנויות המדרגות, מפלסים בתוך הבית, קירות וחלונות כמובן, תוכלו לתכנן הכל מראש בדרך בטיחותית ובכך למזער בעיות כאלה בבית

שולחנות – כולנו אוהבים שולחנות מרובעים או מלבניים. עם זאת בעת בחירת שולחן לבית יש לקחת בחשבון את הספייס שיש לאיזור שולחן האוכל והכיסאות, במידה והאיזור אינו גדול מספיק יש לשקול ממש ברצינות רכישת שולחן עגול או שלפחות הקצוות שלו עגולים. 

כיסאות – יש לבחון את כלל הכיסאות הפוטנציאליים, האם מדובר בכיסאות עם רגליים שפונות החוצה, כסאות כאלה, הם פחות בטיחותיים כי יכולים למעוד בעת התקלות בהם.

חדר אמבטיה – קרה לכם פעם שהחלקתם באמבטיה? לא? אז אתם ברי מזל, לי זה קרה וזה מאוד לא נעים. חשוב לוודא, כי החומר ממנו עשויה האמבטיה וממנו עשוי המקלחון מונע החלקה. בנוסף לוודא כי גם ריצוף באיזורי המקלחת והאמבטיה הוא ריצוף שמונע החלקה. 

מגירות – מגירות יש לנו בכל מקום בבית, בארונות, שידות, חדרי ילדים וכמובן במטבח, העדיפות היא ללכת מה שקוראים לו מגירות שקטות – אלו מגירות שכאשר סוגרים אותם, לא נטרקות ובכך ממזערות את הסיכוי שתסגרנה על האצבעות שלנו או של שאר בני הבית. 

מערכות החשמל – בניגוד למה שתואר עד כה, פה מדובר גם על מערכות שמאחורי הקלעים, ז"א מאחורי הקירות. חשוב לוודא שאכן קיימים כל מנגנוני ההגנה מפני התחשמלות לא עלינו. בנוסף, יש לוודא כי יש כמה שפחות חוטי חשמל חיצוניים ולא מקובעים לקיר. חשוב גם לבדוק את השקעים בכל הבית לוודא כי הם עומדים בתקנים. 

אמצעי מילוט – חשוב לוודא בין אם מדובר בבית פרטי או בדירה כי קיימים אמצעים למילוט במקרה של שריפה. במקרה של בניין רב קומות, קיימים תקנות מאוד מחמירות בנוגע לחדרי המדרגות, חשוב לוודא כי אכן קיים מעקה ברזל, או כל סוג אחר של מעקה כדי שהירידה המהירה במדרגות תוכל להתבצע בצורה בטוחה ולא מסוכנת.

ארונות נעילה – ארונות כאלה מיועדים לאחסון כלל החומרים שלא אמורים להיות נגישים באופן שוטף לדיירי הבית, בעיקר אם מדובר בילדים. מדובר על נעילה פשוטה אבל כזאת שלא ניתנת לפתיחה בקלות. המטרה היא לאחסן בארונות הללו, תרופות וחומרי ניקוי שיכולים להיות מסוכנים בטיחותית במידה ומבוצע בהם שימוש לא למטרה המרכזית.

בריכה בחצר – במידה ובבית חלומותיכם אתם מתכוונים לבנות בריכה, עליכם לוודא מראש כי נלקחה בחשבון הגדר שתיבנה מסביב. גם אם דיירי הבית כולם כבר יודעים לשחות, הגדר תהיה מיועדת להגנה עבור אורחים שמגיעים לביקור בעיקר ילדים שאינם יודעים לשחות עדיין. 

בעת תכנון או לפני כל מעבר לבית חדש, חשוב לקחת בחשבון את כללי הבטיחות ולפעול על פיהם 

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד