כל מה שצריך לדעת על ניתוח מעקפים

ניתוח מעקפים הוא אחד מהניתוחים המסובכים והמסוכנים ביותר שניתן לבצע. מטרתו של הניתוח היא פשוטה יחסית והיא להתגבר בצורה יעילה על כל החסימות הקיימות בעורקים השונים שאמורים להעביר את הדם ללב. המעקפים מתבצעים על ידי שימוש בשתלים שלרוב נלקחים מתוך גופו של המטופל, לרוב יהיו אלה עורקים מבית החזה או היד או ורידים מהרגל.

הרופא בעצם הוא זה שאחראי ליצור לדם נתיב חדש שבו הוא יוכל לזרום ובעצם להתגבר על החסימה שנוצרה. כך הלב יוכל להמשיך לקבל את הדם שהוא אמור לקבל, ואתם מצדכם תוכלו להמשיך בשגרת חיים כמעט רגילה. אם אתם עומדים לעבור ניתוח מעקפים ככל הנראה יש לכם לא מעט שאלות שמעסיקות אתכם בנושא.

בכל זאת לא מדובר על ניתוח אף פשוט, מדובר כאן על ניתוח רציני מאוד שעשוי להביא איתו גם לא מעט סיכונים. בדיוק לטובת המטרה הזאת החלטנו לענות על כל השאלות השכיחות ביותר, אלו הם ככל הנראה גם שאלות שאתם שאלתם את עצמכם. אז הגיע הזמן שתוכלו לקבל תשובות לשאלות הללו מבלי ללכת לאיבוד עם תשובות מתחמקות ולא מספיק ברורות.

כמה זמן אורך הניתוח וכמה זמן החלמה נדרש?


לא מעט אנשים רוצים לקבל אינפורמציה על הניתוח עצמו ועל משך זמן ההחלמה הצפוי. חשוב לציין כי כל מקרה נשקל לגופו ולא פעם יהיו מצבים שיכולים להאריך את הניתוח או להאריך את מספר ימי ההחלמה. ההערכות שנספק לכם כאן הם הערכות כלליות בלבד, כך שתוכלו לקחת אותם בחשבון – אך עדיין להבין כי יכולים להיווצר שינויים שאף אחד לא באמת יכול להעריך אותם מראש.

ברוב המקרים הניתוח עצמו אמור לקחת בין שלוש ועד ארבע שעות, את המידע המדויק תוכלו לקבל מהרופא המנתח טרם ביצוע הניתוח. זמן האשפוז הצפוי בבית החולים אמור לנוע בין ארבעה ועד לחמישה ימים, לאחר מכן תצטרכו להמשיך את ההחלמה בבית – כאן קצב ההתקדמות יהיה שונה מאדם אחד לאחר.

מהם הסיבוכים האפשריים כתוצאה מהניתוח?


כמו שאמרנו לכם ניתוח מעקפים הוא איננו ניתוח פשוט, ולכן אתם צריכים להיות ערוכים גם לסיבוכים שעלולים להגיע כתוצאה ממנו. יש לא מעט סיבוכים שאתם צריכים לקחת בחשבון, אך תזכרו כי כיום בזכות התקדמות הטכנולוגיה מרבית הניתוחים הללו מסתיימים בהצלחה כבירה. אחוזי ההצלחה עומדים על לא פחות מ-95%, כך שאתם לגמרי יכולים להיות רגועים שככל הנראה הכל יהיה בסדר.

הסיבוכים הנפוצים ביותר של ניתוח מעקפים הם: אי ספיקת כליות, ירידה ביכולות קוגניטיביות, תגובה דלקתית רב מערכתית, הפרעה בקרישת הדם ועוד. מוטב לשמוע את כל הסיבוכים האפשריים מפיו של הרופא בבית החולים, כך שתוכלו להיות קשובים לגוף שלכם ולשים לב לכל בעיה קטנה שאמורה להדליק נורות אזהרה אדומות.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד