ייפוי כוח מתמשך: דואגים לאהובים שלנו

ייפוי כוח מתמשך

בשנת 2017 תוקן חוק הכשרות המשפטית, ונולד מונח משפטי חדש: ייפוי כוח מתמשך. מהו וכיצד באמצעותו ניתן לדאוג לאהובים שלנו? על כך – במאמר.

ייפוי כוח מתמשך: מסמך משפטי לצורך שמירה על ביטחונם ורווחתם של אהובינו

בעבר, כאשר אדם לא היה כשיר שכלית או נפשית לקבלת החלטות, נדרש למנות בעבורו אפוטרופוס מטעם בית המשפט. הליך המינוי היה כרוך בבירוקרטיה מתישה, כולל הגשת דוחות וכן התנהלות אשר לעיתים לא תאמה את רצונו של האדם כפי שהיה מבקש, במידה והיה כשיר לקבל את ההחלטות בעצמו. לכן, מערכת המשפט החליטה ליצור כלי חדש – ייפוי כוח מתמשך. יתרונותיו של ייפוי כוח מתמשך הם רבים, אולם המרכזי שבהם נוגע לעובדה כי האדם עצמו יכול להחליט (כאשר הוא כשיר לעשות זאת) מי יהיה ממונה על קבלת ההחלטות הנוגעות לחייו בעתיד, כאשר לרוב ייפוי הכוח ניתן לבני המשפחה. המינוי נכנס לתוקף רק כאשר הממנה לא יכול לקחת את הפיקוד עד אשר אותו אדם נמצא כלא כשיר לקבל החלטות בנוגע למצבו הרפואי, רכוש ועוד. יתרון נוסף אשר גלום ביפויי כוח מתמשך נוגע לעובדה כי מעורבות המדינה בהליך היא נמוכה, ולכן קבלת ההחלטות הנוגעות לאותו ממנה יכולה להתבצע באופן מהיר ויעיל, בניגוד להליך של אפוטרופוס אשר גוזל לא מעט זמן ומאמץ מבחינה בירוקרטית.

ייפוי כוח – מה חשוב לדעת?

במידה והאהוב שלכם איננו יכול לקבל החלטות בעצמו, זה הזמן להתחיל בהליך של ייפוי כוח מתמשך. מדובר בהליך משפטי קצר אשר נעשה לרוב בליווי של עורך דין, ולאחר שהממנה אינו יכול לקבל החלטות – כאן אתם כבני המשפחה או כבני הזוג יכולים לקבל החלטות בעבורו, החל בנושאים הקשורים לרווחתו ועד קבלת החלטות רפואיות. מדובר בתפקיד כבד משקל אשר דורש מכם לא מעט סבלנות אך גם לקיחת אחריות, ולכן חשוב מאוד לבצע את ההליך המשפטי באופן מסודר ובשיתוף עם אותו ממנה. הדאגה לאהובים שלנו היא בהחלט קשה מאוד, ולכן באמצעות הכלי החדש של ייפוי כוח מתמשך אשר נכנס לתוקף בשנת 2017 תוכלו להיות בטוחים כי האדם הקרוב לכם יקבל את הטיפול המסור והטוב ביותר, כפי שהיה מצופה אם אתם הייתם נקלעים למצבו. יפויי כוח מתמשך הוא מסמך עליו ניתן לחתום בכל גיל, ועל כן חשוב מאוד לבחון את כל ההיבטים המשפטיים ולקבל החלטה אשר נוגעת רק אך לרווחתו ולשביעות רצונו של אותו גורם ממנה.

ייפוי כוח – בהתאמה אישית

את יפויי הכוח ניתן לערוך בהתאם לרצונו של הממנה, כולל סעיפים אשר רלוונטיים בעבורו. כך לדוגמא, הסעיפים הנפוצים הם ענייניים אישיים, ענייני רכוש וכן עניינים רפואיים. בדקו כי עורך הדין עמו אתם עובדים אכן עבר הכשרה מתאימה, לצורך אישור המסמך. 

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד