החשיבות במינוי אפוטרופוס לבן המשפחה

ייפוי כוח מתמשך

בכדי שנוכל לדאוג לבני משפחתנו כאשר הם אינם כשירים לעשות זאת בעקבות מצב גופני או נפשי, מינוי של אפוטרופוס הוא חיוני. במאמר נסביר מהו תפקיד של האפוטרופוס, ומדוע חשוב למנות אותו דרך תהליך של ייפוי כוח מתמך.

מהי החשיבות של אפוטרופוס בכל הקשור לקבלת החלטות לגבי בן משפחה?

על אף וכולנו מעוניינים לחיות לאורך שנים רבות, החיים חזקים יותר מהכול ולכן ברבות הזמן בן משפחתנו מאבד את כוחו הגופני או הנפשי, ומשום כך איננו כשיר לקבל החלטות. לעיתים, מצבים אלו מתרחשים גם בגילאים צעירים, אולם לרוב מינוי של אפוטרופוס מתבצע רק לאחר שבן המשפחה נמצא כמי שאינו יכול או מסוגל לקבל החלטות לאור מצבו הרפואי. אפוטרופוס הוא למעשה האדם אשר ממונה מטעמו, והוא אחראי על קבלת החלטות בנוגע למצבו הן מבחינה בריאותיות והן מבחינת רכוש. חשיבותו גבוהה, וזאת בשל האחריות אשר מוטלת עליו וכן ההחלטות אותן הוא צריך לקבל בהתאם לרצונו של בן המשפחה, כפי שהיה רוצה שינהגו במידה והיה כשיר לעשות זאת. אם הופקד ייפוי כוח מתמשך, האפוטרופוס יכול להתחיל לקבל שליטה ולבצע פעולות אשר נועדו להבטיח את שלומו ובטחונו של בן המשפחה. 

מהו ייפוי כוח מתמשך?

אין ספק כי אחד הנושאים המפחידים ביותר היא האפשרות שיום אחד ימונה אפוטרופוס, וזאת בשל חוסר השליטה של בן המשפחה על חייו. חשוב לציין כי רק בית המשפט ממונה אפוטרופוס, ולכן כאשר נוצר מצב שבו בן המשפחה מאבד את היכולת לדאוג לעצמו, נדרש לגשת לבית משפט ולהגיש בקשה למינוי ואפוטרופוס. במקרה הרגיל, בני המשפחה או בן או בת הזוג הם אלו אשר לוקחים את הנטל (הלא פשוט) אשר יטפלו בבן המשפחה שלא יכול לדאוג לעצמו. בשנת 2016 עבר תיקון לחוק האפוטרופוס, והוא נקרא ייפוי כוח מתמשך. ייפוי כוח מתמשך הוא כמו ייפוי כוח שבו אנו נותנים לאדם אחר את היכולת למלא אחר הרצון, אלא שבשונה מכך הוא נכנס לתוקף רק כאשר בן המשפחה אינו יכול לתת הוראות, ולכן תפקידו של האפוטרופוס הוא לדאוג לכל צרכיו של בן המשפחה, והוא נשאר בתוקף עד לפטירה. הרעיון מאחורי ייפוי כוח מתמשך הוא הימנעות מדיווחים לאפוטרופוס הכללי או צורך לגשת לבית המשפט, ולכן מדובר במינוי חשוב מאוד אשר מבטיח כי בן המשפחה ימנה את האדם עליו הוא סומך יותר מכל לצורך טיפול בעניינים החשובים.

מינוי אפוטרופוס – חיוני לצורך איכות חייו של בן המשפחה

לעיתים, לאור מצבו של בן המשפחה נוצר מצב של סכסוך או אי הבנה אשר עלולים להגיע לפתחו של בית המשפט. משום כך, המינוי של אפוטרופוס יכול בהחלט למנוע סכסוכים, וכן להבטיח את רצונו של הממנה בכל הקשור לרווחתו.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד