חיטוי מאגרי מים – כיצד הוא מתבצע?

המושג חיטוי מאגרי מים לוקח אותך לעולמות של מאגרים המיועדים לחקלאות או לתעשייה אך למעשה בפועל יש סיכוי ממש סביר שגם מתחת לביתכם יש מאגר מים. כמובן שלא מדובר על מאגר שהוא גלוי לעין אך למעשה המאגר הזה משמש את תושבי הבניין שלכם או תושבי האזור כדי שיהיה לכולם מים תמיד וללא כל הגבלה ללא קשר לזרימה ממקורות המים הראשיים.

היכן קיימים מאגרי מים

מאגרי המים יכולים להימצא במקומות רבים ומגוונים אך תחילה נדבר על השימוש הפרטי שהוא זה שחשוב ולמעשה גם נפוץ ביותר. מאגרי המים משמשים מקומות עירוניים רבים כתחנת מעבר בין צנרת המים הגדולה והראשית לבין צנרת המים הביתית שלנו. יש לכך הרבה סיבות ביניהם גם הימצאות משאבות מים שמזרימות את המים לקומות הגבוהות בבניין רב קומות, מערכות סינון נוספות וביקורת נוחה ונגישה יותר. גם מבחינת התשתית המבנית זוהי צורה נוחה יותר לעבודה. כמו כן, ישנם מאגרי מים שמיועדים לחקלאות ומאגרי מים שמיועדים לתעשייה ולמגוון רחב של שימושים כמו השקיה, קירור ועוד שימושים רבים.

חשיבותו של ניקוי מאגרי מים

ניקוי מאגרי מים חייב להתבצע על ידי חברה מקצועית ובתקנים הכי מחמירים שיש , שכן מדובר בבריאות הציבור הצורכת את המים הללו למחייה ולמעשה מדובר בכל פעולה מוכרת ובסיסית שאנו מבצעים עם המים – החל משטיפת ירקות ופירות ועד שתייה ובישול , כך שמזהמים רבים יכולים להיכנס לגופנו ולאורך זמן להזיק נזק ממשי. מאגרי המים חייבים לעבור ניקוי מתאים שכולל חיטוי מאגרי מים ושליחת המים למעבדה לדגימתם ובירור איכותם. הניקוי יכול לארוך זמן לעיתים אך הוא היחיד שיספק בריאות מיטבית מובטחת לכולם.

אז איך מתבצע ניקוי מאגרי מים?

תהליך ניקוי מאגרי מים הוא תהליך חיוני ומקצועי שחייב להתבצע על ידי חברה שהוסכמה לכך. החברות המוסמכות מחזיקות בציוד מתאים לבדיקה ויש ברשותן מעבדה לבדיקת מים כך שהבדיקה תיעשה בצורה יסודית מ-א' ועד ת' ובכל הפרמטרים הנחוצים לבדיקה. חשוב מאוד לבחור את החברה המתאימה אחרי ביצוע סקר שוק מעמיק בתחום , רצוי ממש לא להתפשר על האיכות והמקצועיות. חשוב לבחון היטב את ההסמכות והרישיונות של אותה חברה כדי לוודא שכל התהליך יקרה במלואו.

 יש לתכנן היטב אם כך את הניקוי של מאגרי המים בהתאם להיקף המאגר ולמערכת השתייה באותו המבנה וכמובן בהתאם למצב המבנה. אם מדובר במבנה שהוא לפני אכלוס יש צורך לבצע את הניקוי במועד הנכון וכמו כן להודיע כמה זמן תיארך הבדיקה כדי שלא יקרה מצב שיש דחיפות להיכנס למבנה והבדיקה אורכת ימים רבים. בדיקה במקום שאינו מאוכלס עדיין תצטרך להיעשות בצורה מהירה יותר באופן טבעי.

ניקוי מאגרי מים מתבצע באמצעות חומרים כימיים כמו כלור במינונים שונים. המינונים הללו נקבעים לפי כמות המים שיש במערכת וכמובן לפי סוג השימוש הנחוץ לניקוי. אם מדובר על מאגר מי שתייה התהליך כמובן יהיה שונה בתכליתו ובאופן שבו הוא מתבצע מאשר ניקוי של מאגר מים למי בריכה או לחקלאות. גם החומרים יכולים להשתנות ממאגר למאגר. יש לבצע סחרור של המים במערכת עצמה עד לניקוי המוחלט שלה שיכול לארוך כמה שעות ולאחר מכן לשלוח את המים לבדיקת מעבדה.

ניקוי וחיטוי מאגרי מים בבית הוא עניין חשוב מאוד שאין לזלזל בו. הליך זה הכרחי לצורך שמירה על בריאותנו והדבר גם נדרש על פי חוק במסגרת תקנות משרד הבריאות אשר קובעות בדיוק באלו נסיבות יש לבצע את פעולות הניקוי והחיטוי

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד