כיצד רכיבה על אופניים עוזרת להגשמה העצמית

האם ספורט כמו רכיבה על אופניים יכול לעזור לכם להתקדם בחיים?

כאשר האדרנלין מתפשט בגוף בעקבות פעילות ספורטיבית, ידוע שהאדם שהתעמל מרגיש נהדר והתועלת לבריאות היא ברורה – ספורט מחזק את השרירים, בונה את העצמות ותורם גם לחיבור בין בני אדם שאוהבים לבצע יחד את האימונים שלהם. אבל משהו ברכיבה על אופניים גורם להמוני אנשים, במיוחד בשנים האחרונות, לדרוש מעצמם קצת יותר מאשר כל סוג ספורט אחר. במקרה של אופניים, עצם ההצלחה באימון עצמו הופך לסוג של הגשמה עצמית – מה שגורם לעוד ועוד רוכבים להצטרף למירוצים ולנסות לנצח את כוח הרצון של עצמם ואת הפסגות שהם מבקשים לגעת בהן.

רכיבה על אופניים ואמצעי הבטיחות הנדרשים

רוכבים מקצועיים יודעים, כי רגע לפני שהם יוצאים לדרך, חשוב לבצע בדיקת בטיחות בכל פעם מחדש: הכוונה היא שהכרחי לוודא שכל האביזרים שמסייעים לרכיבה בטוחה, אכן נמצאים אתכם. קסדה היא כמובן חובה וכך גם פנס לאופניים ומגיני ברכיים. גם אם אתם רוכבים בתחילת דרככם, השמירה על בריאותכם ועל שלמות הגוף היא מעל לכל.

על מנת להגיע למהירות הגבוהה ביותר שלכם ולצלוח מסלולים מאתגרים במיוחד, חשוב שיהיה לכם נוח. כל מאמץ גופני ידרוש מכם הרבה מאוד חוסן נפשי ורכיבה מאומצת תצריך מכם את החוסן הזה באופן מיוחד. הקפידו להסיר מעליכם דאגות הקשורות לאבזור – ברגע שתצאו לדרך כשאתם יודעים שאתם מוכנים מכל הבחינות, הפוקוס שלכם יהיה ברכיבה עצמה ולא ביתר העניינים וכך תוכלו להגשים באמת את הפוטנציאל שלכם, הן מבחינת עצימות והן מבחינת המהירות.

הגשמת הפוטנציאל הפיזי שלכם בתקופת הקורונה – האתגרים הייחודיים לתקופה

חלק בלתי נפרד מהגורמים שמעוררים מוטיבציה אצל אנשים שמתאמנים, זוהי תחושת ה"ביחד" הנוצרת כאשר הם עושים ספורט ביחד עם חברים. למרבה הצער, בתקופת הקורונה לא מעט קבוצות אימונים התפרקו וההנחיות הורו על הפסקת ההתעמלות בקבוצות. רבים האנשים שפשוט הפסיקו לעשות ספורט או שצמצמו משמעותית את כמות האימונים שלהם.

אם מבחינתכם, הישגים ספורטיביים הם הדרך להגשמה העצמית שלכם, חשוב שלא תתנו לשום מגבלה להפריד ביניכם ובין כיבוש הפסגות הללו. שיפור מתמיד של היכולת הפיזית והחוזק המנטלי, הוא לחלוטין ניתן לביצוע – גם כאשר "נגזר עליכם" להתאמן לבד. להפך – מחקרים מראים שדווקא כאשר אנשים יוצאים מאיזור הנוחות שלהם ומקיימים את הפעולות הרגילות שלהם בדרכים חדשות, משהו במוח מתפתח ומייצר עוד חוזק פנימי. הרעיון הוא דווקא "להשתמש" במגבלות הקורונה על מנת להתחזק, בכל המובנים שאפשר.

איך מוצאים אתגרים חדשים?

אצל כל מי ששואף להגיע לתוצאות מצוינות בתחום כלשהוא, אפילו לאו דווקא בספורט, עלולות להגיע תקופות של נפילה במוטיבציה. אם תיתקלו במצב שכזה, זיכרו שהדרך לצא ממנו עוברת לפעמים דרך אתגרים חדשים. נסו לבדוק ברשת כיצד אחרים כמותכם מתגברים על משברי מוטיבציה ואולי המסקנה תהיה, שהדרך להגשמה העצמית מתחילה דווקא באימון חדש שעדיין לא ניסיתם.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד