הלבוש שלך להצלחה – האם קריירה ניהולית מצריכה קוד לבוש מסוים?

כיצד קוד לבוש הוא כלי בפני עצמו בדרך לקבלת משרות בכירות יותר

גם האנשים הבכירים ביותר בארגונים שאתם מכירים או אפילו עובדים בתוכם, לא התחילו את הדרך ישר מהפסגה. המסע מהיותו של אדם עובד זוטר ועד שהוא מקבל תפקיד ניהול, יכול להיות ארוך, מורכב ומלא בשלבי ביניים רבים. בנוסף הוא בהחלט גם עשוי להשתנות, לצבור תאוצה ולקבל "דחיפה" קדימה, בזכות גורמים קטנים שאולי נראים חסרי חשיבות אחרי תקופה, אבל בזמן אמת הם יכולים בהחלט להפוך למכריעים. אחד מהם הוא קוד לבוש במקומות עבודה, שנדמה כמו עניין שטחי אך בפועל יש לו השפעה רבת משמעות לאורך השנים.

הכל מתחיל כבר בריאיון העבודה 

נשים שנועלות סנדלי עקב לעומת נשים שמגיעות עם סניקרס לריאיון עבודה – חשבתם פעם על האפקט של המראה החיצוני הזה, על הסיכוי של אישה מסוימת להתקבל למשרה? אין ספק שכשחושבים על לבוש רשמי, כנראה שסניקרס לא יהיו שם ודווקא נעליים על עקבים כן. אבל האם זה אומר בהכרח, שהביגוד וההנעלה ה"מכובדים" יותר, הם אלו שיפרצו את הדרך עבור אותה אישה? לא תמיד.

בימינו כבר אין דבר כזה "קוד אחיד בלבוש" עבור כלל מקומות העבודה ויתרה מכך – ישנם ארגונים שדווקא רשמיות שכזאת, עלולה להכשיל את מי שמבקש להשתלב בתור עובד, כיוון שהחברה דוגלת בלבוש שאיננו רשמי ובבגדי קז'ואל דווקא. חשוב ביותר, אם כך, לבדוק מראש מהי הוויזואליות המצופה מהעובדים בחברה ולקחת את רמת הרשמיות הזאת רק שלב אחד למעלה, כלומר לא להגזים עם הקז'ואל אבל גם לא להגיע עם חליפה, בשלב שבו אתם רק מתחילים לפלס את הדרך פנימה.

האם משרות ניהוליות מצריכות בהכרח קוד לבוש רשמי?

זה נכון שגם בחברות הכי "צעירות" ודינמיות, שכבת ההנהלה לרוב תשקיע בלבוש שייראה רשמי ואיש מבין חברי הדירקטוריון, כנראה לא יופיע עם טריינינג לישיבות. נראה שבאופן טבעי, בני אדם חוגגים את ההצלחה שלהם ואת ההגשמה המקצועית, באמצעות המראה החיצוני ולא רק דרך הלבוש: גם שעונים יקרים, תכשיטים ואפילו תספורת מושקעת ומעוצבת, הם לרוב מאפיינים של מי שנמצאים פעמים רבות בתקשורת עם עמיתים, כמו גם עם העובדים תחתיהם. המטרה היא לייצג נאמנה את ערכי הארגון מחד, אך מנגד להדגיש אישיות וכריזמה שהיוו חלק לא מבוטל בדרכם של אותם אנשים אל המשרות, שאותן הם מאיישים. 

למצוא את האיזון בין המקצועי לאישי

מה כל זה אומר בעצם? נראה כי כדי להגיע להגשמה עצמית מקצועית ולסלול דרך למעלה, קוד לבוש צריך להיות חלק מהעניין ואתם תצטרכו להשתלב בתוכו, בין אם מדובר מבחינתכם ב"הורדת דרגה" מבחינת הביגוד שתעדיפו בחיי היום יום שלכם או שלהפך, אם אתם מתבקשים להגיע בלבוש רשמי הרבה יותר מזה שאתם מורגלים בו. כך או כך, אימוץ התנהגויות "ניהוליות", לרבות היצמדות לויזואליות ואופן התבטאות מסוים כלפי קולגות, יכול לקבע את התודעה של הסביבה לגביכם ולסמן אתכם כמועמדים לפרוץ קדימה, בבוא העת.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד