יוצאים אל העצמאות – הגיע הזמן להגשים חלום ולהקים עסק

הקמת עסק היא חלומם של רבים כיום. מדובר על העצמאות של מי שאחראי על הכנסותיו ופרנסתו באופן מלא, על הגשמת חלומות שונים שמתבטאים בעסק ועוד. הקמת עסק כזה, במיוחד למי שלא מנוסה בכך, כרוכה בשורה לא קצרה של תחומים אשר יש ללמוד, להבין לעומק, להתנסות ואף להצטיין בהם. אלה כמה דוגמאות בולטות:   

תשתיות מחשוב

אחד האלמנטים הבולטים ביותר כיום בעסקים, הוא נושא המחשוב. המחשוב גם חיוני וגם מהווה מקור אפשרי להשגת יתרון עסקי ופריצת דרך. מערך המחשוב האופייני לעסק ממוצע, דורש לא מעט ציוד וכוח אדם, אבל כול זה לא חייב להיות פנימי בעסק. לדוגמה: חברת GNS תוכל לתת לכם מענה בכל הנוגע לגיבויים בענן ועוד. הכול כשירות להשכרה. שירותי ענן ומומחים חיצוניים, מאפשרים כיום גם לעסקים קטנים או חדשים, להתקדם במהירות עם המחשוב, תוך צמצום כאב הראש של הטיפול השוטף בו. 

תכנית עסקית

מלבד הצד הטכני, חיוני כמובן גם הצד הרעיוני של העסק. היבט זה מתחיל מתוכנית עסקית ברורה ומפורטת. אתם צריכים להגדיר לעצמכם מראש, כמה שיותר בבירור, מה מטרות העסק, כיצד מתכוונים להשיג אותן, מאיפה יגיע המימון לכך, הערכת הוצאות והכנסות ועוד. זה הוא שלב קריטי להמשך, בו מומלץ להסתייע במומחים.  

שיווק

לא משנה כמה טוב העסק שלכם יהיה, אם לא יגיעו אליו קונים, לא יהיו רווחים. שיווק מאפשר לכם להגיע אל הקונים הפוטנציאליים ולגרום להם לקנות דווקא מכם. כיום, מדובר בתחום מתוחכם ביותר, אשר שדה פעילותו המרכזי היא רשת האינטרנט. 

הבירוקרטיה לסוגיה

מעבר למנהלות בסיסיות של פתיחת העסק ברשויות השונות, יש לעסקים באופן שוטף לא מעט מנהלות בירוקרטיות. הנהלת חשבונות הוא תחום הכרחי – עסק לא יכול לפעול בלעדיו. ניתן לטפל בכך לבד, אבל מדובר בעוד תחום התמחות, שבו מומלץ לעבוד עם בעלי מקצוע איכותיים. מנהל חשבונות מטפל בניהול שוטף של היבטים כספיים שונים, כולל משכורות, חשבוניות ומלאי. הוא גם יכול לייצג אתכם מול המוסד לביטוח לאומי. בעל מקצוע עם סמכויות רחבות יותר הוא רואה החשבון. אשר רשאי לייצג אתכם מול כל רשויות המס. עוד בעל מקצוע רלוונטי כאן, הוא יועץ מס.

ניהול כספי

כבעלי עסק, תהיו חייבים להכיר היטב את ענייני הניהול הכספי. תוכלו להסתייע בבעלי מקצוע – יועצים חיצוניים או אפילו מנהל כספים פנימי. בכול מקרה, חיוני שתתמצאו בנושא הכספי, מאחר שגם אם יועץ כספי נותן לכם המלצות טובות, אתם אלה שצריכים לבסוף לקבל את ההחלטות, להוציא את הכסף ולהיות אחראים על התוצאות. 

ניהול עובדים

לא כדאי לעסק חדש למהר ולהעסיק עובדים. בהמשך, הדבר עשוי להידרש או שלא. בכול מקרה, מדובר על נושא מורכב, עמוס בחוקים, תקנות והשלכות רבות, הן מקצועיות והן של יחסי אנוש. עובדים טובים הם נכס לעסק, שלא יסולא בפז. אבל מדובר בהחלט בנושא שלא כדאי להיכנס אליו כלאחר יד – יש כאן לא מעט, ללמוד ולחשוב מראש. איתור עובדים, מיון, גיוס, הכשרה, שימור וקידום עובדים טובים – זה רק על קצה המזלג.

ניהול זמן

לא יהיה לכם זמן! בואו נגלה לכם מראש – לבעלי עסקים אין אף פעם זמן לכול מה שהם היו רוצים לעשות. לכן, ניהול זמן חכם, הוא מיומנות חיונית. בין השאר, הדבר מתייחס גם לאיזון, שבין העסק לחיים הפרטיים. 

לסיכום

פתיחת עסק, היא בהחלט בין החלומות שקל יחסית להגשים. אבל בכדי שתצליחו בכך לאורך זמן, מומלץ להכיר לעומק נושאים אלה ואחרים ולהשתפר בהתמדה. 

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד