הגשמה עצמית באמצעות חזרה בתשובה

אנשים רבים בשלב כזה או אחר בחיים שלהם רוצים "לעשות תשובה", או בשפת העם "לחזור בתשובה". לחזרה בתשובה ישנם סיבות רבות, אלו יכולים להיות אנשים ללא זיקה כלל לעולם הדת, כאלו שחזרו בשאלה וכיום רצו לחזור בתשובה ואף אנשים בעלי זיקה לעולם הדת אך רוצים להתחזק ולקחת על עצמם מצוות נוספות.

כאשר אנחנו מדברים על חזרה בתשובה אנו רואים המון חששות אשר מלוות את אותם אנשים, מצד אחד החזרה בתשובה היא דבר מדהים ורוחני אשר יכול לתת לנו מעט פרופורציות לאינטנסיביות היום אך מצד שני מדובר בתהליך דרך חדשה אשר לא מוכרת לנו.

בעולם הדת ניתן למצוא מאות סיפורים, עשרות סטיגמות ומיתוסים שונים אשר יכולים "להכביד" מעט על הרצון שלנו לחזור בתשובה. אז איך בכל זאת לחזור בתשובה?

חזרה בתשובה – מה זה בעצם?

כאשר אנחנו מדברים על תהליך של חזרה תשובה רבים רואים אסוציאציה של אנשים לבושים חליפות שחורות עם מגבעות שונות(אגב, כל מגבעת היא שונה ומסמנת זרם אחר). אגב, זה ממש לא ככה או חייב להיות ככה.

תהליך חזרה בתשובה הוא תהליך אינדיבידואלי אשר נעשה ביניכם לבין הקדוש ברוך הוא. במהלך התהליך הנפש והנשמה שלנו מתחברת לתוך הגוף ונהיית ישות אחת בעולם חומרי.

חזרה בתשובה נקראת כך כי אנו "שבים", אנו שבים למקום החם של אבינו הקדוש ברוך הוא שאוהב אותנו ונתן לנו כה הרבה.

אדם הוא תוצר של החברים הקרובים שלו

"אמור לי מי חבריך אגיד לך מי אתה", זה אחד המשפטים הנכונים ביותר. מחקרים רבים בעולם קושרים בין הסביבה שלנו לבין הרגלים, מחשבות ורגשות שמלוות אותנו במהלך היום. למעשה החברה שלנו מעצבת את העולם הפנימי שלנו וכך הוא גם מתורגם כלפי חוץ.

כאשר אנו נמצאים בחברה שכל החברים הולכים למועדונים כל שישי ואנחנו לא, אנחנו נרגיש לא שייכים, נרגיש לבד, לא קשורים ותעטוף אותנו תחושת חוסר שייכת.

לכן, כאשר אנו רוצים לעשות תשובה אנו ממליצים לשנות מעט את החברה שלנו – נוכל למצוא אנשים בעלי מכנה משותף אלינו הן מהפן העסקי, הרוחני והאמונה לקדוש ברוך הוא.

הקדוש ברוך הוא נתן לנו את זכות הבחירה, להיות מי שאנחנו רוצים, לבחור את החברים שלנו והסביבה שלנו. אך מאחר ואחריות זו מוטלת עלינו אנו צריכים לעשות השתדלות למצוא ולהיות חלק ממקום תואם את השקפת החיים הרוחנית שלנו.

החליפו את "אבא עשיר, אבא עני"

רבים מאיתנו מכירים את הספר הזה, ספרים שונים שמדברים איתנו על עצמאות כלכלית ואיך שאנו מגיעים אליה.

אגב, ידעתם שתשובות לכל השאלות שלכם, משלים, נקודות למחשבה ואנקדוטות שונות תוכלו למצוא גם באמצעות ספרי קודש שונים?

להגשים את עצמך ולהיות מי שאתה באמת

אחד הדברים היפים שהדת נותנת לנו היא להיות מי שאנחנו. הדת מאוד מאמינה בחסד, חברות ורעות. במהלך התהליך אתם מתחברים אל הרוחניות שלכם, עוזבים את עולם החומריות ומוותרים על חטאים רבים אש הייתם עושים לפני.

הדת מאוד מקבלת ומאמינה בחרטה על העבר וקבלה חדשה לעתיד, תמיד יש מקום להשתפר ולהפוך להיות אדם הרבה יותר טוב מולנו מול עצמנו ומולנו אל מול חברינו.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד