המדריך להתמודדות עם דוחות חנייה

דו"חות חנייה נרשמים כדרך קבע מידי יום ביומו עבור נהגים רבים בישראל. תופעה זו נהפכה לשכיחה בדגש על השנים האחרונות. ניתן לראות כי מבחינה סטטיסטית, כל אחד משתמשי הדרכים עשוי לקבל דו"ח חנייה לרבות: חנייה בכחול לבן ללא תו מתאים, חנייה על מדרכה, חנייה באדום לבן וכ"ו .דו"חות חנייה עשויים להינתן ע"י שני גופים שונים: משטרה ועירייה, כאשר לכל אחת סמכותה שלה. במאמר זה נביא לידיעתכם את כל המידע הרלוונטי בעניין זה..

דו"חות חנייה מטעם העירייה

בסמכותה של העירייה לרשום לנהגים דו"חות חנייה בהתאם לחוק העזר העירוני בנושא חנייה. ממאמרים שפורסמו בשנה האחרונה ניתן לראות כי סך דוחות החנייה שגבו העיריות בשנה האחרונה עומד על מאות מיליוני שקלים לרבות: עיריית תל אביב גרפה בשנה אחת 115 מיליון ₪ מדו"חות חנייה, עיריית ירושלים גבתה 28 מיליון ₪ בקירוב ואילו עיריית חיפה הוסיפה לקופתה 9.5 מיליון ₪.

קיבלתי דו"ח על שמשת הרכב מטעם העירייה בגין חנייה, מה האפשרויות שיש לי?
תשלומי קנסות בגין דו"חות חנייה מהווים מקור הכנסה מהגדולים ביותר של הרשות המקומית, לכן טרם תשלום הדו"ח שימו לב לאפשרויות שניצבות למולכם. להלן שלושת האופציות שעומדות לרשותכם –  תשלום הדו"ח, בקשה להישפט בגין הדו"ח ובקשה לביטול הדו"ח.

איך אני יכול להגיש בקשה לביטול דו"ח חנייה מהעירייה?

את הבקשה יש להגיש תוך 30 ימים החל מרגע המצאת הדו"ח. על מנת להוכיח את טענתם לביטול הדו"ח יש לצרף מסמכים רלוונטיים אשר עשויים לתמוך בטענה. בשונה מהגשת בקשה למשטרה, במקרה שבו אתם מעוניינים לבטל דו"ח שהתקבל מטעם העירייה, עליכם להיכנס לאתר התואם לעיר בה קיבלתם את הדו"ח ולהגיש שם את בקשתכם (ניתן להגיש את הבקשה גם בפקס).

אפשרויות תשלום דו"ח חנייה שהתקבל מהעירייה

ניתן לשלם את דו"ח החנייה תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח בדרכים הבאות:

  • תשלום בכרטיס אשראי באתר האינטרנט של העירייה בה קיבלתם את הדו"ח.
  • תשלום באמצעות המוקד הטלפוני של משרדי הרישוי באגף החנייה.
  • תשלום על ידי שיקים בבנק הדואר.
  • תשלום במזומן בבנק (קיימת תוספת עמלה)

בקשה להישפט בעניין דו"ח חנייה שהתקבל מהעירייה

את הבקשה להישפט יש לעשות תוך 90 ימים מיום קבלת הדו"ח או שמא תוך 30 יום מקבלת תשובתו של התובע בעניין בקשת ביטול הדו"ח. כדוגמת העיר תל אביב ניתן לראות כיצד ניתן להגיש בקשה מקוונת לעירייה באופן מקוון. שימו לב, את הזימון לדיון תקבלו ישירות לביתכם בדואר רשום מטעם ביהמ"ש לעניינים מקומיים.

קיבלתי דו"ח חנייה מהמשטרה, מה ניתן לעשות?

אם קיבלת דו"ח בגין עבירת חנייה מטעם המשטרה, עומדות לפניך שלוש אופציות:

  • תשלום דו"ח החנייה תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח.
  • הגשת בקשה להישפט במסגרת 90 הימים מיום המצאת הדו"ח.
  • הגשת בקשה לביטול הקנס בהתאם לעילות הקבועות בחוק וזאת במסגרת הזמן של 30 ימים מיום המצאת הדו"ח.

חשוב לרשום את הפרטים שלכם נכונה לדוגמה – שם מלא, תעודת זהות, מספר דו" ועוד.

המאמר נכתב באדיבות האתר https://ontheroads.co.il/

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד