כשהגשמה עצמית והגשמה עסקית-מקצועית נפגשות

אובדי עצות ולא יודעים באיזה כיוון מקצועי-קרייריסטי לבחור? אתם לא היחידים בסירה הזאת, ברוכים הבאים ל-2021, העידן בו נולדו תחומי עיסוק חדשים לגמרי. בואו נדבר על חיפוש כיוון מקצועי, העידן הטכנולוגי, החששות שנלווים למסע החיפוש וכל מה שבין לבין.

עושה רושם כי, בימינו הולכים ומתרבים תחומי העיסוק שבהם אנשים עשויים לבחור כמקצועם. בעוד שחלק מהאנשים מרגישים שהם נולדים לעסוק בתחום כזה או אחר, אחרים יכולים לגלות את הכיוון הקרייריסטי שלהם רק לקראת גיל 30-40. לא פעם, החיפוש המקצועי עשוי להיות מלווה בחששות, לחץ ואפילו התקפי חרדה. בואו נבין כיצד הגשמה עצמית מתחברת להגשמה מקצועית, מה שעשוי גם להוביל להפחתת תחושות הסטרס.

הגשמה עצמית והפחדים שחווים בדרך אליה

"הגשמה עצמית" זה ביטוי מאוד גדול, שעדיף לרגע להתעכב עליו כדי לנסות לפשט אותו. בפועל, אף אחד לא קבע מה היא ההגשמה העצמית. בעוד שחלק מהאנשים מגשימים את עצמם על במת ההופעות, אחרים דווקא יחוו פחד קהל ממצבים כאלו.

אולי אפילו התקף חרדה ברמה כזו או אחרת. ובזמן שאומנים יכולים להתפרנס מאומנויות במה, ישנם אנשים שהגשמתם תהיה בתחומי עיסוק טכניים, טכנולוגיים, כלכליים ועוד. בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו מגשים את עצמו בצורה אחרת.

אי אפשר באמת למדוד הגשמה אבל אפשר להרגישה

הגשמה עצמית היא לא סטטוס כלשהוא שניתן למדוד אותו, בטח שלא לכמת אותו במספרים. גם אם אדם מסוים הגשים את עצמו כלכלית והוא מסוגל לרכוש 15 דירות לילדים ולנכדים שלו, עדיין ייתכן שאדם זה לא באמת מוגשם מנטלית, רגשית או אפילו נפשית.

לא פעם, אנשים מגלים שהם מגיעים לגילאים מתקדמים וחווים סטרס לא פשוט. הלחצים יכולים לכלול התקף חרדה או התקפי חרדה ברבים. למרות שעושה רושם כי אנשים אלו הגשימו את עצמם כלכלית, אותם אנשים חווים לחצים שהם לא תמיד יכולים להסביר אותם. אם כך, אנחנו מבינים בעצם שהגשמה עצמית והגשמה כלכלית הם שני דברים שונים לגמרי.

טיפול בבעיות שמפריעות לנו להגשים את עצמנו

אם מדברים על אמן-במה שחווה פחד קהל למשל, ייתכן שאותו אמן לא לחלוטין שלם עם מה שהוא בחר לעסוק בו. כמו כן, ייתכן כי אותו אמן גם חווה התקפי חרדה לפני הופעות. ואם מדברים על אנשי עסקים, הרי שזה לא נדיר לחוות פחד קהל לפני הרצאות, פגישות עסקים, ראיונות וכו'.

ייתכן שאתם אנשי עסקים ממולחים, אולי אומנים בעלי ניסיון של שנים על במות. ככה או ככה, אם אתם חווים סטרס לא מוסבר, שאין לכם מושג בכלל מה המקור שלו, ייתכן שהגיע הזמן לקבל טיפול נכון. כשמדברים על טיפול פסיכולוגי, בפעמים רבות אנשים נוטים לפסול אותו על הסוף.

מדוע אנשים לעיתים נוטים לפסול טיפול?

לרוב, הם פועלים כך מפני שהם בטוחים שמדובר בתהליך של שנים. טיפול פסיכולוגי לא חייב להימשך שנים, מאחר שלא כל המטפלים פועלים על בסיס השיטה הפרוידיאנית. בין אם אתם חווים התקף חרדה שחוזר, או אולי פחד קהל לפני פגישות עסקים, דעו כי ייתכן שאפשר לטפל בכך נקודתית. למשל, באמצעות טיפול CBT.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד