כיצד להגשים את עצמך לאחר הפנסיה?

השנים עוברות וגיל הפנסיה מתקרב בצעדי ענק, כך שמצד אחד מדובר על התרגשות לקראת הפסקת ההתחייבות לעבודה יומיומית, אך מצד שני גיל הפנסיה מעלה הרבה מאוד חששות ואי-וודאות מאיך יראה היום ללא עבודה קבועה. כדאי לזכור כי גיל הפנסיה הוא הגיל בו כל אחד יכול סוף סוף להגשים את עצמו, וכן את השאיפות הכי גדולות שאי פעם עלו במחשבתו ולכן הגיע הזמן להפסיק לדאוג לחשוש ופשוט להתחיל לחיות.

הנאות החיים מתחילות למעשה בגיל הפנסיה, אז כבר הראש לא טרוד במחויבות לעבודה ויש הרבה יותר זמן לעשות דברים שהם אך ורק לעצמך. אז כיצד תוכל להגשים את עצמך בגיל המיוחד הזה? ריכזנו כמה המלצות שיסייעו לך להשיג את המטרה של הגשמה עצמית לאחר סיום הקריירה התעסוקתית.

עבודה בהתנדבות

הגשמה עצמית מתחילה בהרגשת סיפוק עצמי, אותה ניתן להשיג על ידי נתינה לאחר באמצעות מעשי התנדבות שפותחים את הלב ומסייעים רבות לאנשים אחרים. ניתן למצוא שלל מקומות בהם אפשר להתנדב מספר שעות בכל שעות כמו התנדבות ועזרה לצוות האחיות בבתי חולים ברחבי הארץ, סיוע לילדים בסיכון דרך משרד הרווחה, חלוקת מזון לנזקקים ומעוטי יכולת, חלוקת אוכל בבתי תמחוי, בילוי חברתי עם קשישים במרכזי יום, בתי אבות וגם כאלו עריריים המתגוררים בגפם ועוד הרבה מאוד התנדבויות אחרות.

לפתח תחביב אהוב

לכל אחד יש תחביב אהוב אחד לפחות בין אם אלו ריקודים, נגינה, מלאכת יד, משחקי כדור, טיולים או כל פעילות מהנה אחרת שממלאת אותו בסיפוק עצמי. כעת בגיל הפנסיה כשאין עבודה יומיומית אליה צריך להגיע, זה הזמן לנצל את השעות הפנויות כדי לפתח את התחביב שהכי אוהבים לעשות כמו השתתפות בחוגי ריקוד ומוזיקה, לסרוג ולתפור בגדים ומוצרי טקסטיל בשביל הכיף, להשתתף בקבוצות ספורט או לצאת לטיולים בחיק הטבע בארץ ובעולם.

לאכול אוכל מזין יותר

גיל הפנסיה אולי מסמל את גיל החופש האמיתי בו אפשר ליהנות מהזמן ומהחיים, אך במקביל יש להיות מודעים לגיל המבוגר ולצורך החשוב של שמירה על הגוף והבריאות. משום כך חלק מההגשה העצמית שכדאי להשיג בגיל הזה הוא צריכת מזונות בריאים ומזינים יותר, כאלו שיעשו טוב לגוף ולנפש ויאפשרו ליהנות במשך זמן ממושך יותר מגיל הפנסיה.

לעשות פעילות גופנית קבועה

יחד עם אימוץ הרגלי תזונה נכונים ובריאים יותר, חשוב גם לשמור על תפקודו התקין והבריא של הגוף מבחינה מוטורית. לכן בגיל הפנסיה זה הגיל בו כדאי להתחיל לעשות פעילות גופנית קבועה אך מתונה, כדי לא להעמיס יותר מדי על הגוף. בגיל הזה לרוב סובלים מקשיים וכאבים במפרקי הגוף כמו כאבי ברכיים, כאבי גב, מיחושים בידיים ועוד תסמינים אחרים בגפיים שלרוב מתרחשים כתוצאה מעליית הגיל וניוון השרירים. כדי לשפר את יכולת התנועה ולמזער את הכאב, כדאי ומומלץ לבצע פעילות גופנית ששמה דגש על הנעת המפרקים וחיזוק שרירי הגוף.

לאמץ חיית מחמד

זוכרים שהילדים היו קטנים הם תמיד ביקשו לאמץ חיית מחמד מתוקה? כעת בגיל הפנסיה עם עודף השעות שהתפנו בחייכם כדאי שגם אתם תהנו מהכיף של גידול חיית מחמד נאמנה וחברותית שתמלא את חייכם. בנוסף להנאה שתשאבו בגידול וטיפוח של כלב או חתול שימלאו את ליבכם וביתכם, תוכלו להרגיש סיפוק והגשמה עצמית מעצם העזרה שהענקתם לחיה המאומצת במציאת בית חם ואוהב.

להצטרף לסדנה מעשית

אם תמיד רציתם לפתח את הכישורים שלכם בתחום הבישול, אפייה, טכנולוגיה, מלאכת יד או כל יכולת אחרת שתמיד משכה אתכם – תוכלו להצטרף לסדנאות מעשיות בתחום אליו אתם מתחברים, וכך לנסות לשפר את כישוריכם וללמוד דברים רבים חדשים על הדרך.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד