טיפול זוגי לנישואים במשבר

כולנו מכירים את הסיפור הזה. אז הוא פגש אותה והיא פגשה אותו ושניהם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. אלא שבסיפורים הללו לא מספרים על הריב שהיה לסינדרלה והנסיך חודשיים אחרי החתונה המפוארת, גם לא הרגע בו שילגיה לא הייתה מרוצה מהנסיך שהציל אותה כשהשאיר את הנעליים שלו בסלון.

משברים בנישואין הם דבר טבעי משום שאין מערכת יחסים בה אין שינויים. אנחנו, כל אחד ואחת מאיתנו משתנים לאורך החיים וכל פעם צריכים ומחפשים משהו קצת אחר. הדברים הללו וודאי נכונים כאשר אנחנו מדברים על מערכות יחסים של הרבה מאוד שנים, בהן נולדים ילדים, עובדים ומנסים להגשים את החלומות דרך הקריירה ולחיות חיים שיש בהם סיפוק, הגשמה ואהבה.

קושי בתוך מערכות יחסים הוא אירוע מוכר מאוד והדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שאתם ממש לא לבד. הניסיון לחבר בין תשוקה, רומנטיקה, חברות וחיי יום יום הוא אתגר ממש לא פשוט ועצם זה שאתם מעוניינים לשפר את היכולות שלכם בתחום הזה, זה כבר משהו שיש להתפעל ממנו.

המטרה היא קודם כל לאפשר לכם לדבר ולשמוע

בתוך היום יום העמוס הרבה פעמים אנחנו פשוט מפסיקים לשמוע את הפרטנר שלנו. אנחנו כל כך עסוקים בקשיים שלנו, בתחושת חוסר הסיפוק עד שקשה לנו לראות שאנחנו לא שיתפנו ושבן או בת הזוג לא שיתפו אותנו. המטרה של טיפול זוגי היא קודם כל לאפשר לבני הזוג פשוט לשתף האחד את השני במה שמתחולל אצלם. הרבה פעמים השיתוף יאפשר ויפתח עוד נקודות שפשוט לא שמנו לב אליהם במרוצת החיים.

הרי בסופו של יום כאשר התחתנתם זה היה מסיבה כלשהי. מכאן אנחנו מבינים כי ישנו פוטנציאל, יש סיבה מדוע אתם עדיין ביחד. המטרה של טיפול זוגי היא לאפשר לקבל הצצה למקום הזה. להאיר את אותו המקום שנעלם לאור השתלשלות החיים שלא תמיד הייתה לטובתכם ולאפשר לה לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר.

לאפשר לכם רגע לדבר על הדברים, לריב אפילו, כדי למצוא מחדש את המאחד, את הסיבה שהובילה את שניכם להיות ביחד.

בתוך כל מערכת יחסים יש משאלה כמוסה

בתוך כל מערכת יחסים יש משהו ששני בני הזוג מקווים למצוא האחד אצל השני. זו הפנטזיה שכל אחד מחזיק בראש שהובילה את השניים להינשא. זה אמנם נשמע מוזר אבל אם תשימו לכך לב בתשומת לב, אולי היה משהו שמשך אתכם האחד לשני בהתחלה ושלאורך הזמן גיליתם כי לאורך היום יום הדברים נראים מעט אחרת?

המטרה של הטיפול היא לנסות ולחשוף את כל אותם דברים שהובילו אתכם לבחירות שבחרתם ולנסות ולהבין מה שם מעורר בכם קונפליקט. מה מחזיר אתכם לדפוסי התנהגות שמזוהים עם מי שהייתם בעבר, מה הדברים שאתם יכולים אולי מעתה לעשות אחרת?

זה חשוב לבקש ולקבל עזרה

אם אתם צריכים למצוא שוב את הדרך, אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, זה הזמן שלכם ליצור קשר ולקבל עזרה. זו לא בושה לבקש ולקבל עזרה, בעולם כזה, בו המודעות לחשיבות של טיפול גוברת, להיעזר בגורמי מקצוע זה מה שיש בו רק יתרון.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד