מה זה נוירופידבק ואיך זה יכול לעזור לי ?

נוירו פידבק הוא משוב ביולוגי לגלי המוח מדובר בטכנולוגיה המסייעת להפרעות התנהגותיות שונות, ללא שימוש בתרופות. הטיפול אינו פולשני ומטרתו היא שינוי התנהגותי בעזרת משוב על פעילות המוח של המטופל. נוירופידבק היא שיטה ותיקה שנמצאה כיעילה במחקרים רבים לטיפול בהפרעות קוגניטיביות נפשיות, כגון דיכאון, חדרה, הפרעת קשב וריכוז ועוד.

מה זה נוירופידבק?


נוירו – עצבי. פידבק – המשוב שהמטופל מקבל במהלך הטיפול. הפעילות העצבית מתייחסת לפעילות המוח המשפיעה על התנהגות, מחשבה, תחושה. כך שנוירופידבק זהו משוב על הפעילות המוחית.
שיטת הטיפול משלבת ידע ומכשור טכנולוגי עם ממצאי מחקרים מתחום מדעי המוח.
בשיטת הטיפול באמצעות נוירופידבק לומד המטופל לשלוט על אזורי מוח שונים ולהשפיע על תפקודם. השיטה מבוססת על ההנחה כי יש קשר בין תסמינים מסוימים לבין תפקודו של המוח. למשל, בבדיקות הדמיה נמצא כי כאשר יש הפרעת קשב וריכוז, קיים תת פעילות באזורים מסוים במוח, בעיקר באונה הקדמית.
בתחילת הטיפול נעשה מיפוי של המוח כדי לקבוע איזה אזור בו אינו מתפקד כראוי. לאחר מכן מחברים את המטופל למערכת אשר מאמנת אותו לשנות באופן רצוני את פעילותו המוחית באזור ספציפי. הטיפול מתמקד באזורי מוח ספציפיים והוא מותאם אישית לכל מטופל.

איך עוזר הנוירופידבק?

כאמור, לקבלת טיפול בנוירופידבק מגיעים נוכח הפרעות תפקוד קוגניטיביות כגון דיכאון, חדרה, הפרעת קשב וריכוז, הפרעות שינה והפרעות התנהגות, מיגרנות ואפילפסיה. אין צורך בהכנה לטיפול בנוירופידבק.
זהו טיפול שאינו חודרני, אינו כואב ונעשה כאשר המטופל ער לחלוטין. כדי להשיג אפקטיביות בטיפול נויורופידבק יש לחזור עליו מספר פעמים. בעת הטיפול מוצמדת לראשו של המטופל מערכת של אלקטרודות הקולטות את הפעילות החשמלית של המוח. המחשב מעבד את האותות המשודרות על ידי האלקטרודות ונקלטות בו, ועל פי התוצאות נקבע הטיפול המתמקד באזור מוסים במוח.
במהלך הטיפול המטופל לומד לשנות את פעילות המוח שלו כתגובה לשינוי במוזיקה שהוא מאזין לה או לסרט המוצג מולו על המסך. המוח לומד איזו תגובה רצויה ואיזו לא. כאשר פעילות המוח תקינה הסרט "רץ" באופן תקין. אולם כאשר יש הפרעה, יש לכך על השפעה על הסרט שמולו. הסאונד נחלש, התמונה מתכווצת. כדי להחזיר את המצב לקדמותו ואת הסרט לאיכותו התקינה, המטופל לומד להפעיל דפוס פעילות מוחית רצויה.
המטרה היא ללמד את המטופל איך לשלוט בגלי המוח כך שיגרמו לפעילות הרצויה.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד