גאווה עצמית: כך תתמודדו עם חרדת טיסה ותגשימו חלום לטייל בחו"ל

מהי חרדת טיסה והם היא מוכרת כפוביה?

פחד מטיסות נחשב לאחד החרדות הנפוצות ביותר ואפילו לגיטימיות. להיות תלוי בין שמיים וארץ הוא מפחיד למדי, מבחינה רציונאלית. ע"פ מחקרים עדכניים מהשנים האחרונות, כ 10%20% מהאוכלוסייה סובלים מחרדת טיסה. כאשר אנו מדברים על חרדת טיסה אנו מדברים על אדם אשר כבר במחשבה על העלייה למטוס מופיעות תופעות פיזיולוגיות כמו זיעה קרה, דפיקות לב מואצות, יובש בפה ועוד. בנוסף הסובלים מחרדת טיסות סובלים ממחשבות טורדניות הנוגעות למוות, ולכן גם פסיכולוגים מכירים בחרדת טיסה כפוביה לכל דבר אשר צריכה להיות מטופלת. טיפול בחרדה לפני טיסה ניתן לבצע באמצעות מגוון רחב של דרכים, עליהן נפרט כעת בהמשך המאמר.

כיצד מטפלים בחרדת טיסה?

אם גם אתם חלק מהסטטיסטיקה וסובלים מחרדה, תוכלו לקבל סיוע לצורך התמודדות עם חרדת טיסה במהלך הטיסה. טיפול מצוין אשר נחשב לאפקטיבי מאוד בעבור הסובלים מחרדה הוא ליווי מצד מדריך טיסה מוסמך אשר חושף אתכם באופן מתון לטיסה, כל זאת בליווי אישי אשר מתבצע בהתאם לקצב האישי שלכם. מדובר בטיפול אשר מבוסס במסגרתו תוכלו ללמוד על המטוס מכל היבטיו: כיצד הוא בנוי, כיצד הטייס מפעיל אותו ומה חשוב לדעת לגבי הוראות בטיחות. במסגרת הטיפול הטייס ילווה אתכם וינחה אתכם כיצד להתנהל בזמן הטיסה בכדי להפחית את החרדה, כמו גם יעביר לכם טכניקות ייחודיות לצורך הירגעות ונשימה נכונה, כך שתוכלו לעבור את הטיסה בשלום.

טיפול בחרדת טיסה – כך תעשו זאת על הצד הטוב ביותר

 חשוב לציין כי ביחס לכלי תחבורה אחרים, המטוס הוא כלי תחבורה בטיחותי מאוד ועם מעט מאוד תאונות אשר התרחשו בשנים האחרונות. עם זאת, רבים מהסובלים מחרדה ובוודאי אתם בטוחים כי המטוס עתיד להתרסק או משהו רע עתיד לקרות, ולכן טיפול בחרדה מהווה נדבך משמעותי לצורך הצלחה ועלייה למטוסים באופן תדיר, כך שתוכלו להצטרף לבני המשפחה והחברים אשר טסים בעצמם למגוון יעדים בחו"ל. מטפלים התנהגותיים ממליצים לבצע תחילה טיסות קצרות יחסית, ולאחר שתרגישו בטוחים בעצמם תוכלו להתעלם מהמחשבות הטורדניות ולעלות על טיסות. במסגרת הטיפול תוכלו להפחית את רמות החרדה באופן משמעותי ובכך להגשים את החלום בדמות עלייה על מטוס. טיפול נוסף הוא טיפול CBT  אשר הוא טיפול קוגנטיבי-התנהגותי אשר מבוסס על שינוי דפוסי המחשבה וההתנהגות, באמצעות הבנה של מקור החרדה. מדובר בטיפול אשר נחשב לאחד הטיפולים הנפוצים ביותר לצורך טיפול בחרדות, ולכן זכרו כי טיפול ממוקד מצד מדריך טיסה מנוסה או טיפול ממוקד יסייע לכם או ליקירכם להפחית את החרדה.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד