טיפים למיתוג עסקים בתקופת הקורונה

מיתוג

אנחנו חווים תקופה היסטורית כשמגפת הקורונה הפכה את החיים על פיהם. השינויים מתרחשים במהירות רבה ומה שנכון ברגע זה משתנה ברגע הבא. אף אחד לא יודע איך יראה העולם לאחר שהמגפה תחלוף, אבל שינוי אחד נראה סביר מאוד: נשאיר מאחור את עידן ה״היפר אינדיבידואליזציה״ ונעבור לתקופה שבה הקהילה והחשיבה הקהילתית הפכו לסחורה מוערכת.

אבל קודם כל, בואו נראה כיצד יכול המיתוג בעזרת שילוט, לסייע לשמירה על הבריאות.

שלטים לעסקים בימי קורונה

כול העסקים היום פועלים בתנאים של חוסר ודאות. בין אם סגרתם את העסק באופן זמני, שיניתם את שעות הפעילות או השארתם אותו פתוח – כולכם מחפשים אמצעים לשמור על הבריאות. שלטים לעסקים יכולים לסייע לכם.

כאשר עסקים קטנים ברחבי הארץ מתמודדים עם אתגר התגובה לנגיף הקורונה, השילוט יכול למלא תפקיד קריטי במאמצים לתקשר עם הציבור.

ניתן להשתמש בשלטים לעסקים להעברת מגוון הודעות, כגון:

לעודד את הקהל לשמור על ריחוק חברתי

להשתמש באלכוג׳ל או במים וסבון לניקוי יסודי של כפות הידיים

להדגשת השעות החדשות בהם העסק פועל

להכריז על אפשרויות של משלוחים או take away (במסעדות, למשל)

להודיע ללקוחות על סגירה זמנית

לפרסם חדשות באשר למגבלות או לשחרור ממגבלות

למעשה, השילוט בתקופת נגיף הקורונה מאפשר לעסק להציג בפני העובדים והלקוחות, מידע חשוב שנועד להגן על בריאותם.

המיתוג העתידני יתמקד בשאלה: כיצד יוכל ליצור ערך לקהילה?

מומחים משערים שבעתיד המותגים יצטרכו לקחת בחשבון כיצד יוכלו לתרום לקהילה אותה הם משרתים. לקוחות ולקוחות פוטנציאליים ירצו לדעת כיצד המוצרים שמציע המותג האהוב עליהם, מסוגל להפוך את חייהם כקהילה, לטובים יותר.

נראה כי בעתיד, אי אפשר יהיה להסתפק ביצירת פוסטר יחיד או רעיון מגניב. הפרסום הממוקד בהצגה עצמית יעבור מהחזית לרקע, ובמקומו נראה עסקים שמחזקים את המיתוג שלהם על ידי פעילות שתורמת לקהילה, ושואלים את עצמם שתי שאלות:

מה יכול העסק לעשות למען הקהילה שלו?

מהו הדבר שרק העסק שלנו יכול לעשות?

מה יכול העסק שלי לעשות?

כדי להבהיר לעצמכם את הדרכים שבהן העסק שלכם יוכל להועיל לקהילה, יש להתחיל בהערכת ערכי הליבה, המשימות והמטרות של העסק.

בדיקת ערכי הליבה

בדקו כיצד תוכלו לתרום לקהילה משהו שעולה בקנה אחד עם ערכי הליבה של העסק, לדוגמה:

אם הערך הוא ״להתחבר״, איך יכול העסק לחבר אנשים? אולי באמצעות שירות מקומי למארגני הקהילה? או דרך פעילות צדקה שעוזרת לקשישים להתחבר? מגע ספציפי, מקומי או אישי, יוסיף לתחושה של השתלבות בקהילה.

אם הערך הוא ״למידה״, אפשר לספק לציבור חדשות רלוונטיות או גישה לקורסים מקוונים בחינם, ואפשר גם ליצור קשר עם אנשים מקומיים ועסקים מקומיים, שיכולים לספק לציבור הזדמנויות ללמידה.

עריכת מחקר

בדקו כיצד חברות אחרות בתחום שלכם מתמודדות עם הרצון לתרום לקהילה. לאחר מכן, מצבו את העסק על ידי בחירה בתרומה ייחודית לכם. מענה על מספר שאלות יוכל לכוון אתכם לדרך הנכונה:

מה רק אנחנו יכולים לעשות? מהו הדבר הייחודי שרק אנחנו יכולים לתרום?

איזה פתרון נוכל להציע כדי לפתור בעיה אמתית ודוחקת?

מה נוכל לספק לקהילה בזמן קצר ומידי?

אילו משאבים נוכל להקצות לפרויקט זה?

חשבו על הסיפור שתרצו לספר

בתקופה הקשה בה העסק שלכם מתמודד עם מיתוג הולם לימי הקורונה, חשבו תחילה על הסיפור שתרצו לספר. הסיפור אמור להיות רלוונטי:

למוצר או לשירות שלכם

למטרות שלכם

לחזון שלכם

ולקהילה שאתם חלק ממנה

כדי לעלות על המסלול הנכון, שאלו את עצמכם מספר שאלות, כמו:

מה אתם רוצים שהלקוחות יספרו זה לזה על העסק שלכם?

האם אתם מתכננים לתרום ערך לאנשים פרטיים, לקהילה או לקבוצת אנשים ספציפית?

איך יתקשר הסיפור החדש להיסטוריה של המותג שלכם?

באיזו צורה אתם רוצים לספר את הסיפור שלכם.

בתקופת משבר זו, הדבר הכי דוחק וחשוב הוא לנקוט בפעולה למען הקהילה שלכם, אבל זה נכון גם לגבי העתיד.

לא משנה באיזה סוג של ענף העסק שלכם פועל, זה הזמן לנקוט עמדה, לתרום לטובת הכלל, ולמצב את עצמכם בכך שאתם נוכחים, מסייעים ובולטים בתחום שלכם.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד