איך הכי נכון להתכונן לאקדמיה – כל הטיפים היעילים ביותר

מבחן אמיר

התקבלתם לאקדמיה שכל כך רציתם ושנת הלימודים שלכם עומדת להתחיל בקרוב. סטודנטים רבים חושבים שאין מה לעשות על מנת להגיע מוכנים יותר לשנת הלימודים באקדמיה, אך מדובר בטעות וניתן לעשות פעולות רבות אשר יעזרו לכם להגיע מוכנים לקראת שנת הלימודים הראשונה שלכם באקדמיה.
במאמר זה תוכלו למצוא טיפים יעילים במיוחד אשר יעזרו לכם להגיע מוכנים ככל האפשר לשנת הלימודים החדשה באקדמיה.

תמיד תשאלו שאלות

לא משנה באיזה תחום לימוד מדובר, תמיד יהיה אדם שישמח לעזור לכם. לא משנה איזה בעיה או קושי אתם חווים, קיים מישהו שעבר את זה לפניכם ויכול לתת לכם עצות מועילות בשל הניסיון שלו. כך למשל תוכלו לשאול סטודנטים בוגרים שאלות בנוגע לתנאי המעבר של הקורסים אליהם אתם ניגשים.

למידה למבחנים

במהלך הלמידה למבחן הראשון שלכם באקדמיה או בזמן הכנה לאמירם או מבחן אמי"ר, זה בסדר אם תרגישו לחץ וקושי רב, הדבר דומה ללמידה למבחן פסיכומטרי. אך חשוב מאוד לא להעניש את עצמכם על ציונים לא טובים, במקום זאת נסו להבין באילו נושאים אתם חלשים ושפרו לפעמים הבאות.
לאורך כל תקופת הלמידה למבחן חשוב מאוד להקפיד על 8 שעות שינה בלילה, אדם אשר ישן פחות מ-8 שעות בלילה לא יצליח לעבד את כל המידע שהוא למד ביום לפני, באופן הזה לא ניתן לקלוט את כל החומר הנלמד.
נסו למצוא מספר חברים לספסל הלימודים, תוכלו ללמוד איתם ביחד במידה וזה עוזר לכם, נסו לתת אחד לשני מוטיבציה בזמן הלמידה ועזרו אחד לשני במצבים של לחץ או של קשיים שונים.
אנו ממליצים לכם לפתור מבחנים אשר נערכו בשנים קודמות, באופן הזה תוכלו לדעת כיצד הולך להיראות המבחן במידה מסוימת, תוכלו לדעת אילו נושאים דורשים מיקוד רב יותר ולמידה רבה יותר.

למדו להכיר את עצמכם מבחינת למידה

לכל אדם נוח יותר ללמוד בצורה אחרת, לאדם מסוים הכי נוח לבצע סיכומים במחשב, אחרים יעדיפו לסכם את החומר בכתב יד ויש כאלה שמעדיפים ללמוד רק באמצעות האזנה לחומר. בדקו את כל הדרכים האפשריות ונסו להבין מהי הדרך שעוזרת לכם ללמוד על הצד הטוב ביותר.
כאשר תגלו מהי הדרך המתאימה לכם ביותר, תוכלו להשתמש בה לאורך כל שנת הלימוד ולהבין את החומר בצורה הטובה ביותר, כאשר יגיע מועד המבחן כל שיהיה עליכם לעשות זה לחזור על החומר ולבצע מבחנים לתרגול.

התמודדות עם לחץ

חשוב מאוד ללמוד להתמודד עם לחץ, אסור לכם לשפוט את עצמכם בצורה מוגזמת ולהיכנס לצער ודיכאון בגלל ציונים או עקב חוסר הצלחה בחלק מסוים בלימודים, עשייה רבה ותרגול יעזרו לכם להתגבר על הלחץ שאתם חווים ועל הביקורת העצמית שלכם.

מיהם הכותבים של הגשמה?

אתר "הגשמה" מנסה לתת את הטוב ביותר שנמצא בכל תחום אפשרי, החל מכתבות כלליות על עולם העסקים ועד לדרכי ההגשמה העצמית שלנו בכל תחום שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. בואו לקחת חלק מהגשמה. 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד